سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس تهران در جریان یک عملیات ضربتی،موفق شدند 5 سارق مسلح افغان را دستگیر کنند، اعضای این باند مخوف با تبانی نگهبانان چند شرکت دست به سرقت مسلحانه از آنجا زده بودند.

رسیدگی به پرونده سرقت‌های مسلحانه باند افغان‌ها، پس از آن در دستور کار پلیس  قرار گرفت که شکایت‌های متعدد و مشابهی درباره سرقت های مسلحانه از کارخانجات و شرکت‌ها به کارآگاهان پلیس  کرج گزارش می شد.

در تمامی این سرقتهای زنجیره ای، سارقان مسلح بعد از بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت کرده و بدون بر جای گذاشتن سرنخی از خود به راحتی گریخته بودند، با آغاز بررسی ها مشخص شد که نقطه مشترک تمام این سرقتها آن بود که نگهبانان شرکت ها اکثرا اتباع افغانی بودند.

در حالی که تنها سرنخ پلیس برای جستجوی سارقان، اظهارات نگهبانانی بود که مدعی بودند سارقان‌به لهجه آذری با یکدیگر صحبت می‌کرده‌اند، کارآگاهان پلیس تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری آنها آغاز کردند.

ردیابی‌ها در این زمینه ادامه داشت، تا اینکه سحرگاه 18 فروردین به ماموران پلیس وقوع یک سرقت مسلحانه از خانه‌ای در علی‌آباد اطلاع داده شد.

با حضور ماموران در صحنه حادثه آنها با پیکر خونین صاحبخانه که با ضربات چاقو زخمی شده بود مواجه شدند. این در حالی بود که همسایه‌ها توانسته بودند یکی از سارقان به نام عبدالعزیز را هنگام فرار دستگیر کنند.

در حالی که احتمال می‌رفت سارقان نقابدار احتمالا ارتباطی با سارقان شرکتها و کارخانه‌ها داشته باشند،تحقیق از تنها سارق دستگیر شده در اداره مبارزه با سرقت آغاز شد و وی در جریان این بازجویی‌ها بود که به راز باند مسلحانه سارقان افغان به سرکردگی سارق مخوفی به نام غلام اعتراف کرد.

وی گفت: بعد از تشکیل باند توسط غلام، به شناسایی کارخانه‌ها و شرکت‌هایی می‌پرداختیم که  نگهبان آن افغانی بود، پس از تبانی با این نگهبان به محل رفته و برای ظاهر سازی دست و پای او را بسته و سپس به راحتی اقدام به سرقت کرده و فرار می‌کردیم.
با مشخص شدن این موضوع در یک عملیات ضربتی تمامی اعضای باند در مخفیگاههایشان دستگیر شدند.

در ادامه پرونده ماموران که دریافته بودند نگهبانان افغانی برای به بیراهه کشاندن پرونده به دروغ مدعی شده‌اند، سارقان به زبان آذری صحبت می‌کرده‌اند، تمامی آنها را بازداشت کردند.

سرهنگ هادیی- معاون  پلیس  آگاهی استان تهران- روز گذشته با اعلام این خبر به همشهری گفت: متهمان تاکنون به 30 فقره سرقت از شرکت‌ها و کارخانجات مختلف در استان اعتراف کرده‌اندکه اموال سرقتی را به 3 مالخر در تهران و کرج می‌فروختند.

هم اکنون متهمان با قرار در بازداشت به سر می‌برند تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص انجام شود.

کد خبر 19866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز