یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: نقشه سارق سابقه‌دار که با تغییر هویت خود سعی داشت ماموران پلیس را فریب دهد، با پیدا شدن نام واقعی‌اش در پلاک قدیمی گردنش فاش شد.

این متهم وقتی فهمید پلیس پی به سوابق قبلی اش برده‌ است به سرقت از خانه‌های شمال تهران اعتراف کرد.

نیمه شب شنبه گذشته ماموران پایگاه یکم آگاهی تهران هنگام گشتزنی در اتوبان شهید بابایی متوجه مردی شدند که شیء مشکوکی در دست داشت و با دیدن خودروی پلیس سعی می‌کرد خود را از دید ماموران پنهان کند.

 وقتی کارآگاهان به طرف این مرد حرکت کردند، وی پا به فرار گذاشت و به این ترتیب تعقیب و گریز  درخیابان آغاز شد. با شلیک 3 گلوله از سوی ماموران سرانجام مرد مرموز خود را تسلیم پلیس کرد و برای بازجویی‌ به پایگاه یکم انتقال یافت.

در حالی که ماموران یک قیچی بزرگ آهن بری از این مرد کشف کرده بودند، او در تحقیقات انجام شده خود را مجتبی معرفی کرد و مدعی شد پس از پیدا کردن این قیچی در یک ساختمان متروکه، قصد فروش آن را داشته که از سوی پلیس دستگیر شده است.

از آنجا که احتمال می‌رفت این مرد یک سارق سابقه‌دار باشد، ماموران به بررسی سوابق موجود در بایگانی پلیس پرداختند اما هیچ سابقه‌ای در خصوص فردی به نام مجتبی به دست نیامد.

اما در همین هنگام یکی از افسرانی که بازجویی از این مرد را بر عهده داشت متوجه پلاکی شد که وی به گردن داشت و با بررسی آن با نام و فامیلی مواجه شد که احتمال می‌رفت هویت واقعی متهم باشد. پس از بررسی سوابق مجرمان مشخص شد که فردی با این هویت دارای 4 فقره سابقه کیفری است و به این ترتیب بازجویی از متهم از سر گرفته شد.

سارق جوان که چاره‌ای جز اعتراف نداشت در این بازجویی‌ها به تغییر هویت برای گمراه کردن پلیس اعتراف کرد و گفت: وقتی از سوی ماموران دستگیر شدم، برای آنکه آنها پی به سوابقم نبرند، به دروغ خودم را مجتبی معرفی کردم اما فکر نمی کردم که پلیس بتواند نام واقعی مرا از پلاکی که بر گردنم بود پیدا کند.

مرد سارق در ادامه پرده از راز سرقت از 2 خانه اشرافی در شمال تهران با استفاده از قیچی آهن‌بر برداشت و گفت که در هر دوی این سرقت‌ها پس از بریدن حفاظ پنجره‌ها وارد خانه شده و با سرقت پول‌ و اموال با ارزش، از آنها برای تامین هزینه مواد مخدرش استفاده کرده است.

پس از اعترافات متهم، قاضی علی‌رضا روستا طسوجی بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه 1، برای وی قرار بازداشت صادر کرد و سارق سابقه دار برای انجام تحقیقات بیشتر راهی بازداشتگاه پلیس شد.

کد خبر 17587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز