دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: دختر جوان برای پرداخت هزینه هنگفت قبض تلفن همراهش نقشه عجیبی را طراحی کرد، او با دادن کلید خانه به پسری که از قبل می‌شناخت دستور سرقت شبانه از خانه پدرش را صادر کرد.

دو هفته پیش، زمانی که ماجرای سرقت شبانه از خانه‌ای در شمال تهران به ماموران پایگاه یکم آگاهی گزارش شد، به دستور علی‌رضا روستا طسوجی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 1، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این سرقت آغاز شد. 

ماموران در تحقیق از مالک خانه متوجه شدند یک شب که آنها در خانه نبوده و به میهمانی رفته بودند، سارق ناشناسی به راحتی وارد خانه آنها شده و 5 میلیون تومان وجه نقد و بیش از 6 میلیون تومان جواهرات را به سرقت برده‌ است.

در حالی که بررسی‌های تخصصی پلیس نشان می‌داد سارق یا سارقان برای ورود به خانه از کلید استفاده کرده و بدون جست و جوی خانه مستقیما به سراغ پول‌ها و طلاها رفته‌اند، این فرضیه که یک سارق آشنا دست به این سرقت زده باشد پیش روی پلیس قرار گرفت و به این ترتیب ماموران بررسی‌های خود را بر روی این فرضیه متمرکز کردند.

کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس وقتی از پدر خانواده شنیدند که فقط ساکنان خانه از محل نگهداری پول‌ها و طلاها خبر داشته‌اند، احتمال دادند که سارق با یکی از اعضای خانواده در ارتباط باشد و به همین خاطر بازجویی از آنها را آغاز کردند.

در این بازجویی‌ها ماموران به دختر 18ساله خانواده به نام مونا که ادعا می‌کرد کلید خانه را چند روز قبل از سرقت گم کرده و شب سرقت نیز رفتار مرموزی از خود نشان داده بود مظنون شدند.

پلیس که احتمال می داد مونا از ماجرای سرقت باخبر است بازجویی مجدد از او را آغاز کرد و سرانجام این دختر جوان پرده از نقشه‌ عجیب خود برای سرقت از خانه برداشت.

او گفت: مدتی پیش در حالی که به خاطر تماسهای تلفنی با پسر مورد علاقه‌ام مبلغ هنگفتی در قبض موبایلم درج شده بود، از ترس پدرم تصمیم گرفتم مخفیانه این مبلغ را تهیه کنم و به همین خاطر نقشه سرقت از خانه را طراحی کردم.

وی ادامه داد: برای اجرای این نقشه از پسری به نام پدرام که از قبل او را می‌شناختم کمک گرفتم و پس از دادن کلید خانه و آدرس محل نگهداری پول‌ها و جواهرات خانواده به وی، از او خواستم سرقت مختصری به اندازه قبض موبایلم انجام دهد.

به این ترتیب زمانی که ما در خانه نبودیم، پدرام وارد آنجا شد اما بر خلاف توافقی که کرده بودیم دست به سرقت میلیونی از خانه زد و پس از آن فقط مبلغ کمی برای پرداخت قبض تلفن به من داد.

پس از اظهارات دختر جوان ماموران موفق شدند پدرام را دستگیر و به شعبه هشتم دادسرای ناحیه 1 انتقال دهند.

پسر جوان وقتی فهمید که مونا ماجرای سرقت را لو داده است به اجرای این نقشه اعتراف کرد و گفت به خاطر وسوسه زیاد دست به سرقت همه پول‌ها و طلاها زده است. با صدور قرار قانونی برای پسر جوان، وی روانه بازداشتگاه پلیس شد.

کد خبر 17682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز