یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: با اظهارات یک موتورسوار که مدعی است با تهدید اسلحه مجبور به فراری دادن همدست سارق بانک کارآفرین شده است، تحقیقات پلیسی کارآگاهان تهران بزرگ بر روی این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

صبح چهارم اردیبهشت، هنگامی که یک مرد مسلح به نام منوچهر قصد داشت خودروی سیاه رنگ حمل پول را که حامل 400 میلیون تومان پول نقد و چک مسافرتی بود، از مقابل بانک کارآفرین در خیابان کارگر شمالی سرقت کند، با شلیک سرباز محافظ بانک از پای درآمد.

با حضور حسین اصغرزاده، بازپرس شعبه 2 دادسرای جنایی و کارآگاهان اداره یکم تحقیقات برای دستگیری همدستان احتمالی مرد سارق آغاز شد و هنگامی که بررسی تماس‌های سارق نشان داد که وی با مرد جوانی  به دفعات از شب گذشته تا دقایقی قبل از سرقت در تماس بوده است این جوان نیم ساعت بعد با ردزنی‌های تخصصی پلیس در خانه یکی از اقوامشان در نزدیکی بانک در محاصره پلیس قرار گرفته و دستگیر شد.

اما مرد جوان در بازجویی‌های پلیسی ادعا کرد تماس‌های او و سارق ارتباطی به ماجرای سرقت نداشته و حضورش در خانه‌ اقوامشان در خیابان کارگرشمالی هم اتفاقی بوده است.

اما در حالی که این مرد جوان منکر شرکتش در سرقت مسلحانه بود،چند روز بعد زنگ تلفن اداره مبارزه با سرقت مسلحانه آگاهی تهران به صدا درآمد، در آن سوی خط مردی ادعا می‌کرد اطلاعات مهمی درباره سرقت مسلحانه ناکام از بانک کارآفرین دارد که حتما باید با پلیس در میان بگذارد.

هنگامی که از این مرد خواسته شد برای توضیحات بیشتر به آگاهی بیاید وی در بازجویی‌های پلیسی به کارآگاهان گفت : روز حادثه در حال عبور از نزدیکی بانک بودم که متوجه حمله مسلحانه به بانک شدم، در حالی که هاج و واج شاهد صحنه‌ها بودم ،دقایقی بعد از شلیک مرگبار به سارق مسلح، ناگهان مرد جوانی با قرار دادن کلت کمری بر روی گردنم ، مرا تهدید کرد و از من خواست به سرعت او را از صحنه دور کنم.

این جوان که بسیار مضطرب و نگران بود مرا تا زیر پل نصر کشاند و سپس ناگهان از پشت موتورسیکلتم پایین پریده و به سرعت ناپدید شد.

حسین اصغرزاده بازپرس دوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر گفت: هنگامی که عکس متهم دستگیر شده، در میان آلبوم عکس سایر متهمان به مرد موتورسوار نشان داده شد، او توانست وی را شناسایی کند،او همچنین در مرحله بعدی، رضا را در میان چندین متهم دیگر که در بازداشتگاه در مقابل او قرار گرفتند شناسایی کرد .

بازپرس  دوم جنایی تهران در خاتمه گفت: با ادعای این مرد و ادله پلیسی، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد.

کد خبر 21333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز