جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: سارق جوانی که با سوءاستفاده از غفلت رانندگان خودروهای مدل بالا، ظرف چند ثانیه پشت فرمان نشسته و از محل فرار می‌کرد دستگیر شد، این سارق عجیب تا کنون به 7 سرقت به این شیوه اعتراف کرده است.

صبح 22 فروردین، زمانی که مالک یک خودرو 206، برای رفتن به محل کارش، خودرو خود را از پارکینگ خانه‌ بیرون آورد، هرگز نمی‌توانست حدس بزند سارق فرصت‌طلبی در کمین خودرو اوست.

صاحب خودرو در حالی که ماشینش روشن بود، برای بستن در پارکینگ از آن پیاده شد، اما در همان زمان با ناباوری شاهد آن بود که مردی سوار خودرواش شد و با سرعتی سرسام آور قصد فرار داشت.

با دیدن این صحنه راننده خودرو  شروع به داد و فریاد کرد و در همان لحظه بود که یکی از همسایگان از خانه‌خارج شد و توانست جوان سارق را وادار به توقف کند.

دقایقی بعد سارق جوان در دام ساکنان محل قرار داشت و هنگامی که ماموران کلانتری 147 گلبرگ خود را به محل رساندند وی به پایگاه چهارم اداره آگاهی تهران انتقال یافت.

در تحقیقات اولیه مشخص شد مرد جوان به نام خسرو از سارقان سابقه‌داری است که به تازگی از زندان آزاد شده است، این مرد که در ابتدا برای آنکه پلیس به سوابق قبلی او پی نبرد، خود را با نام مستعار معرفی کرده بود، زمانی که دریافت هویتش برای پلیس فاش شده است لب به اعتراف گشود و به 7 فقره سرقت به همین روش اعتراف کرد.

وی در توضیح شگرد خود گفت: بعد از آ‌نکه مقابل پارکینگ منازل کمین می‌کردم، هنگامی که راننده برای باز و یا بسته کردن در پارکینگ، خودروی خود را روشن رها کرده و پیاده می شد، سوار بر آن فرار می کردم، بعد در محل خلوتی وسایل داخل آن را به سرقت می‌بردم و خودرو را در محله‌های خلوت رها می‌کردم.

چند ثانیه برای سرقت

سرهنگ سلطانی، معاون مبارزه با سرقت آگاهی تهران با اعلام این خبر در هشداری به رانندگان خودروها گفت: رانندگان برای ترک کوتاه مدت خودرو نیز باید آن را خاموش کرده و پس از خارج کردن سوییچ، در‌ها را نیز قفل کنند.

وی با بیان این که خاموش یا روشن کردن خودرو کمتر از 10 ثانیه طول می‌کشد، افزود: در صورت ربوده شدن خودرو، مالباخته باید مدتها موضوع را پیگیری کند.

کد خبر 20051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز