سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: سارق مسلح که با طرح نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای قصد داشت با سرقت خودروی حمل پول، دست به سرقت 400 میلیون تومانی بزند، با عکس‌العمل سریع سرباز محافظ بانک از پای درآمد، فرمانده پلیس تهران از این سرباز وظیفه و مأمور محافظ خودروی حمل پول به صورت ویژه تقدیر کرد.

ساعت 8 و30 دقیقه صبح دیروز خودروی سیاه رنگ حمل پول، درحالی‌که 2 مأمور محافظ مسلح مراقبت از آن را برعهده داشتند، به ورودی بانک کارآفرینان در خیابان کارگر شمالی نزدیک شد.

این در حالی بود که یک سارق حرفه‌ای که از مدتی قبل زمان دقیق رفت و آمد‌های خودرو را تحت نظر گرفته بود در کمین خودرو نشسته بود تا به محض توقف خودرو نقشه سرقت خود را به اجرا بگذارد، او به سرعت برای آخرین بار نقشه سرقت را مرور کرد.

باید محافظان مسلح را سرگرم می‌کرد و سپس خودش را به خودرو می‌رساندو با تهدید راننده از آنجا فرار می‌کرد.

لحظاتی بعد خودرو جلوی بانک ایستاد و یکی از محافظان خودروی حمل پول، کیسه حاوی چند صد میلیون تومان چک مسافرتی و وجه نقد بانک را در دست گرفته و از اتومبیل خارج شد تا آن را به داخل بانک منتقل نماید اما ناگهان توسط مرد مسلحی که عینک آفتابی به چشم داشت، غافلگیر شد.

محافظ خودرو سعی کرد اسلحه خود را مسلح کند و جلوی سرقت را بگیرد، اما سارق که از قبل آماده بود به سرعت با پاشیدن اسپری اشک آور به صورت نگهبان مانع او شد و پس از درگیری با سرعتی عجیب کیسه حمل پول را از دست نگهبان خارج کرده و به سمت خودرو حمل پول دوید تا بر روی صندلی کنار راننده جای گیرد، اما عکس‌العمل سریع نگهبان بانک تیرخلاصی بود به نقشه ماهرانه سرقت 400 میلیونی از بانک.

شلیک مرگ به یک سارق

سرهنگ داود رشیدی رئیس کلانتری 125 یوسف آباد که  با گزارش این سرقت در صحنه حاضر شده بود در توضیح ماجرا به همشهری گفت: سارق مسلح آنقدر سریع عمل کرده بود که راننده خودرو نتوانسته بود با به حرکت درآوردن آن از صحنه بگریزد، اما در حالی که مرد سارق فکر می کرد که نقشه خود را به اجرا درآورده است، سرباز وظیفه‌ای که نگهبان داخلی بانک بود، متوجه درگیری  مرد محافظ و سارق در بیرون بانک شده و به سرعت با مسلح کردن اسلحه خود، برای جلوگیری از فرار سارق مسلح خود را به صحنه درگیری رساند.

سرباز وظیفه وقتی که دید سارق قصد تسلیم کردن خود را ندارد یک گلوله به سمت او شلیک کرد ولی وقتی که سارق مسلح به سمت او آتش گشود و با گشودن در  خودرو از راننده خواست تا به سرعت حرکت کند، سرباز وظیفه شجاع به سرعت خود را به نزدیکی خودرو رسانده و دو گلوله به سمت او شلیک کرد که برخورد یکی از آنها با طحال مرد سارق باعث شد وی بر زمین بیفتد، دقایقی  بعد هنگامی که اورژانس به صحنه رسید مرد سارق جان باخته بود.

سرهنگ رشیدی، رئیس کلانتری 125 «یوسف‌آباد» در ادامه گفت: در بازرسی از متهم  48 فشنگ، یک دستگاه موبایل و یک اسلحه کلت کمری به دست آمد.

سیم آخر برای سارق بی‌سابقه

بازپرس حسین اصغرزاده که لحظاتی بعد از حادثه به صحنه درگیری رسیده بود در توضیح تکمیلی این خبر گفت: در بررسی‌های اولیه و بازرسی لباسهای سارق مسلح ، هیچ مدرکی که نشانگر هویت وی باشد به دست نیامد و به همین دلیل دستور بررسی هویت وی صادر شد و با توقیف اسلحه سارق، مأمور نگهبان بانک و محافظ خودرو برای بررسی کارشناسی توقیف شد و کاراگاهان اداره یکم (مبارزه با سرقت مسلحانه ) واداره 10 (ویژه بررسی پرونده‌های قتل) تحقیق از شاهدان را آغاز کردند و اقدامات لازم برای شناسایی هویت همدست احتمالی سارق صادر شد.

وی افزود: بعد از این حادثه هویت سارق 40 ساله  به نام رضا – ف معروف به منوچهر که فاقد سابقه کیفری است شناسایی شد و ساعاتی بعد نیز همدست وی به دام ماموران افتاد.

پاداش شجاعت

بازپرس حسین اصغرزاده در خصوص سرباز وظیفه‌ای که با جسارت خود مرد مسلح را از پای درآورده بود، گفت: عکس العمل خوب و شجاعانه این سرباز جای تجلیل دارد و با دستور سردار رادان فرمانده انتظامی پلیس تهران بزرگ در همان صحنه حادثه با پاداش300 هزارتومانی و یک هفته مرخصی تشویقی از سرباز وظیفه شناس و مأمور محافظ تجلیل شد.

بررسی برروی این پرونده در پلیس جنایی تهران زیر نظر بازپرس حسین اصغرزاده ادامه خواهد یافت.

کد خبر 20414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز