گروه حوادث: در حالی که با دستگیری دزد عابربانک‌ها پلیس تصور می‌کرد به کابوس سرقت از حساب‌های عابر‌بانک پایان داده است، آغاز دور جدیدی از این سرقت‌ها کارآگاهان را با معمایی پیچیده مواجه کرده است.

دستبرد به 200 حساب

مدتی پیش مردی به شعبه 15 بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و از دستبرد مخفیانه به حساب عابربانکش و سرقت تمامی موجودی‌اش، خبر داد.

در پی شکایت این مرد، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این سرقت عجیب آغاز شد و در حالی که هر روز بر تعداد این سرقت‌ها افزوده می‌شد، تیمی از مأموران اداره 15 آگاهی تهران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

آنها در بررسی‌های تخصصی دریافتند سارق نامرئی با دست یابی به رمز مشتریان عابربانک‌ها، با استفاده از شگردی خاص به این حساب‌ها دستبرد زده و تمامی مبالغ موجود در حساب‌ها را به سرقت می‌برد.

در حالی که تعداد حساب‌های سرقت شده به عدد 200 رسیده بود، سرانجام مأموران با زیر نظر گرفتن تمامی این حساب‌ها موفق شدند سارق نامرئی را شناسایی و او را در خانه اش دستگیر کنند.

این سارق 23 ساله که مدرک سیکل دارد در بازجویی‌ها گفت: پس از آنکه با ایستادن در صف عابربانک به صورت مخفیانه شماره رمز و شماره کارت دارندگان حساب‌های عابربانک را به خاطر می‌سپردم از طریق دستگاهی این اطلاعات را وارد کارت‌ های خام کرده و به این ترتیب یک کارت عابربانک با همان رمز و مشخصات جعل می‌کردم. پس از آن هم به سراغ دستگاه‌های خودپرداز رفته و به حساب‌ها دستبرد می‌زدم.

با اعتراف متهم به سرقت میلیونی از حساب‌های عابربانک، برای وی قرار وثیقه صادر و او روانه زندان شد، اما در حالی که پلیس تصور می‌کرد کابوس سرقت از دستگاه‌های خودپرداز پایان یافته است، ارسال پرونده‌های دیگری به دادسرای ناحیه 5، مشخص کرد دور جدیدی از این سرقت‌ها آغاز شده است.

مأموران وقتی در بررسی‌های خود دریافتند سرقت‌های تازه نیز با استفاده از روش همان سارق دستگیر شده صورت می‌گیرد، با این احتمال که سارقان جدید همدستان متهم 23 ساله هستند بازجویی از وی را از سر گرفتند اما او مدعی شد در هیچ کدام از سرقت‌ها همدستی نداشته است.

هم اکنون در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد پس از دستگیری سارق نامرئی به 15 حساب عابربانک دیگر دستبرد زده شده است، به دستور بازپرس جراحی تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر سارقان آغاز شد.

کد خبر 22713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز