چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: 3 مرد جوان با همدستی چند دختر فراری شبکه سرقت از مشتریان بانک را طراحی کردند، اعضای این باند با اسلحه قلابی و بیسیم بیسکویتی بیش از 70 میلیون تومان سرقت کرده‌اند.

صبح هفتم اسفند 85 مرد میانسالی نگران و مضطرب به آگاهی کرج رفت و از سرقت میلیونی اعضای یک باند در ماهدشت کرج خبر داد.

وی در توضیح ماجرا گفت: صبح امروز وقتی که از بانکی در مرکز شهر کرج خارج شده و سوار بر خودروام در حال رفتن به محل کارم بودم، پس از طی مسافتی راننده خودروی ریو نقره‌ای رنگ که 3 سرنشین داشت از من خواست توقف کنم.

لحظاتی پس از توقف، 3 مرد قوی هیکلی از خودرو پیاده شده و با معرفی خود به عنوان مامور پلیس  از من خواستند رو به دیوار بایستم و به بازرسی خودروم پرداختند.

فکر می کردم که آنها در حال بازرسی خودروم هستند، اما در همین هنگام صدای دور شدن خودرویی را شنیدم و به محض آنکه برگشتم متوجه شدم سرنشینان خودروی ریو در حال فرار هستند و آنموقع بود که فهمیدم  آنها مامور قلابی بوده‌اند و بازرسی، نقشه ای برای سرقت 5 میلیون تومان پولی است که از بانک گرفته بودم.

در حالی که با شکایت این مرد تحقیقات در این خصوص آغاز شده بود، در مدت زمان کوتاهی 9 شاکی دیگر که به همین روش مورد سرقت قرار گرفته بودند با طرح شکایتی خواستار دستگیری ماموران قلابی شدند.

با توجه به حساسیت موضوع ماموران به چهره نگاری از مرد قوی هیکلی که سردسته باند بود دست زدند و تصاویر وی در اختیار ماموران گشت انتظامی کرج قرار گرفت.

سرانجام نهم اردیبهشت، مرد جوان در عملیاتی غافلگیرانه در اطراف میدان آزادگان دستگیر شد و در بازرسی از خودروی سمند او یک اسلحه قلابی و بیسیمی که با بیسکویت و نی نوشابه ساخته شده بود کشف شد.

سرقت با پسرخاله‌ها

مرتضی در بازجویی‌های اولیه به 13 فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرد و مدعی شد: از اوایل اسفند85 با همدستی 2 پسرخاله‌ام و چند دختر فراری باندی تشکیل دادیم،شگرد کارمان هم این بود که با خودروهای مدل‌ بالا در مقابل بانک‌ها کمین کرده و در حالی که 2 پسرخاله‌ام و دختران فراری در داخل بانک مشتریانی را که پول زیادی گرفته بودند شناسایی می‌کردند آنها را تعقیب کرده و در محل های خلوت با معرفی خودمان به عنوان مامور دست به سرقت می زدیم.

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس پلیس آگاهی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: با دستگیری همدستان این مرد مشخص شده است آنها تاکنون 70 میلیون تومان پول را به این روش دزدیده‌اند.

دستور قاضی برای تشکیل پرونده

قاضی صمدی- دادیار شعبه 14 دادسرای جنایی کرج- با صدور دستور چاپ عکس سردسته باند بدون پوشش چهره  از کسانی که از آنها سرقت شده‌ خواست برای تشکیل پرونده به دادسرا مراجعه کنند.

کد خبر 21642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز