یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: 2 نوه طمعکار وقتی با وسوسه دوست خود به انگیزه ربودن گاوصندوق، قدم به خانه دایی خود گذاشتند، سرقت مرگباری را رقم زدند که در جریان آن پدربزرگشان به قتل رسید.

ساعت یک بامداد 4 خرداد را نشان می‌داد که وقوع جنایتی هولناک به کارآگاهان جنایی شهریار گزارش شد. لحظاتی بعد وقتی کارآگاهان جنایی پلیس و بازپرس ویژه قتل قدم به قتلگاه در سعید آباد شهریار گذاشتند،با جسد مرد 76 ساله‌‌ای روبه‌رو شدند که با وارد آمدن ضربات  سخت به سرش جان باخته بود.

در همان بررسی های اولیه مشخص شد خانه محل جنایت متعلق به پسر پیرمرد است و به احتمال زیاد جنایت با انگیزه ربودن گاوصندوقی که در خانه بوده و سارقان آن را با خود برده بودند رخ داده است.

با آغاز تحقیقات جنایی، کارآگاهان تشخیص هویت آگاهی در فاصله اندکی از جسد یک لنگه دستکش پزشکی پیدا کردند که عاملان جنایت از آن استفاده کرده بودند. با توجه به آنکه سارقان بدون استفاده از زور و شکستن قفل درها وارد خانه شده بودند، این فرضیه که قاتلان پیرمرد افراد آشنایی بوده‌اند که به انگیزه  سرقت،مقتول را غافلگیر کرده و از پای درآورده‌اند، قوت گرفت.

دستکش پاره سرنخ جنایت

با این سرنخ‌ها، تیم ورزیده‌ای از کارآگاهان جنایی به دستور سرهنگ اقبالزاده – رییس پلیس آگاهی شهریار- عملیات شناسایی عامل یا عاملان جنایت را آغاز کردند. کارآگاهان در نخستین مرحله به بازجویی از همسایگان خانه محل جنایت دست زده و دریافتند هنگام حادثه خودروی پژو 206 که 3 جوان سرنشین آن بوده‌اند در نزدیکی خانه مقتول در رفت و آمد بوده است.

دستکش‌های کشف شده

به این ترتیب ردیابی خودروی پژو در دستور کار قرار گرفت اما صبح روز بعد بار دیگر همسایگان از تردد دوباره خودرو در محل خبر دادند،اما زمانی که کارآگاهان در محل حاضر شدند خودرو از آنجا دور شده بود. کارآگاهان جنایی به دنبال کردن مسیری پرداختند که پژو از آنجا عبور کرده بود، با پیدا شدن لنگه دستکشی که به نظر می رسید لنگه دیگر دستکش  پیدا شده در قتلگاه باشد، کارآگاهان یک قدم دیگر به گشودن راز جنایت نزدیک شدند.

بنابراین تحقیقات بار دیگر بر روی یافتن خودرو متمرکز شد، ساعاتی بعد ماموران دریافتند سرنشین خودرو 206 مقابل خانه قربانی حادثه توقف کرده و قدم به محل جنایت گذاشته است. ماموران زمانی که به خودرو نزدیک شدند، متوجه خراشیدگی‌هایی بر روی صندوق عقب خودرو شدند که می‌توانست آثار گاوصندوق مسروقه باشد، به این ترتیب به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهریار با دستگیری راننده جوان که نوه پیرمرد بود وی تحت بازجویی قرار گرفت.

آشنا با خانه

این جوان 22 ساله در ابتدا مدعی بود نمی تواند قاتل پدربزرگش باشد، اما وقتی با شواهد پلیسی روبرو شد لب به اعترافات وحشتناکی گشوده و به سرقت مرگبار با همکاری پسرخاله و یکی از دوستانش اعتراف کرد. او در توضیح ماجرا گفت: مرگ پدر بزرگم تنها یک اتفاق بود، ما تنها قصد سرقت از خانه‌دایی‌ام که پدربزرگم هم با آنها زندگی می‌کرد  را داشتیم.

متهمان

نقشه سرقت را یکی از دوستانم طراحی کرده بود، آن شب قرار بود تمام اعضای خانواده دایی‌ام  و همینطور پدربزرگم برای میهمانی به خانه ما بیایند،به این ترتیب طبق نقشه با تصور اینکه همه به خانه ما رفته‌اند، به مقابل خانه رفتیم اما پدربزرگم در خانه مانده بود، وقتی که متوجه موضوع شدیم پسر خاله‌ام با زدن زنگ وارد خانه شد ، پس از آن ما وارد خانه شده و از پشت‌سر ملحفه‌ای روی سر پدربزرگم انداختیم.

او التماس می‌کرد با او کاری نداشته باشیم، اما دوستم از پشت به گردنش چند ضربه وارد کرد. وقتی پدربزرگم بی‌حال شد، با شکستن در اتاقی که گاوصندوق داخل آن بود وارد آنجا شدیم اما چون نتوانستیم گاو صندوق را باز کنیم آن را به داخل خودرو منتقل کرده و در بیابان‌های زرنان شهریار چال کردیم تا در فرصت مناسب سراغش برویم.

با این اظهارات بود که کارآگاهان در یک اقدام ضربتی دو همدست دیگر مرد جوان را در کمتر از 24 ساعت از وقوع جنایت دستگیر کردند.

کشف گاوصندوق

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس اداره آگاهی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری عاملان این جنایت گفت: متهمان هم‌اکنون با دستور بازپرس ویژه قتل درحالی در بازداشت به سر می‌برند که گاوصندوق سرقتی  کشف شده است.

کد خبر 23064

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز