سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت 2 هفته از دستگیری 8 عضو باند مخوف سرقت از خانه‌های اعیانی پایتخت، سردسته 24 ساله باند پرده از راز جنایتی سیاه برداشت.

در جریان این جنایت وی و 2 عضو دیگر باند هنگام سرقت محموله طلا در جاده کوهدشت، یک طلافروش  اصفهانی را با شلیک گلوله از پای درآوردند.

از اوایل سال 86 ،کارآگاهان پلیس پایتخت با گزارش سرقت‌های سریالی منازل در مناطق شمیرانات، شهرک غرب و پونک، شناسایی و دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای  سرقت را که نیمه شب ها با روش پنجره‌روی دست به سرقت از 50 خانه اعیانی می زدند در دستور کار قرار دادند.

‌وقتی ماموران پلیس با راهنمایی‌های 2 صاحبخانه که در جریان درگیری چهره سارقان را دیده بودند، به چهره نگاری آنها دست زدند، کارآگاهان اداره 17 آگاهی با ردگیری سارقان به مخفیگاه آنها در مارلیک کرج رسیدند و توانستند 7 عضو این باند مخوف را که سردسته آن جوان 24  ساله‌ای به نام سامان بود، در محاصره قرار داده و دستگیر کنند.

شبیخون خونین به محموله طلا

با بازداشت سامان و اعضای باندش، کارآگاهان به بازجویی های تخصصی از آنها دست زدند و در جریان این تحقیقات بود که کارآگاهان به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد سامان و گروه مخوفش بعد از ربودن یک خودروی تویوتای مدل بالا از یک خانه اعیانی پایتخت، نقشه شبیخون خونین به خودروی حمل طلای 2 طلافروش اصفهانی را به اجرا گذاشتند در جریان این سرقت یکی از طلافروشان مجروح شده و طلافروش دیگر به نام حسین کهزاد با شلیک های مرگبار از پای درآمده بود، آنها بعد از جنایت و سرقت طلاها  خودرو را  همانجا رها کرده و با خودروی سمند طلافروشان فرار کرده بودند.

در حالی که تمامی شواهد و از جمله اظهارات مرد طلافروشی که جان سالم به در برده بود و سامان را از میان دهها متهم دیگر شناسایی کرده بود  شکی باقی نمی گذاشت که سرقت مرگبار از سوی باند سامان صورت گرفته است ، اما وی و اعضای باندش به شدت منکر ربودن خودروی تویوتا و دخالت در شلیک به خودروی طلافروشان بودند.  به این ترتیب کارآگاهان به بازجویی‌های تخصصی و  روانشناسانه از سامان دست زدند و هنگامی که مقاومت وی در هم شکست سرانجام راز جنایت خونین فاش شد.

اعتراف به شلیک

سردسته 24 ساله باند در بازجویی‌ها به توضیح ماجرای سرقت خونین پرداخت و گفت: مدتی قبل از سرقت ، متوجه رفت و آمد 2 طلافروش از اصفهان به شهرمان کوهدشت شدم، فهمیدم آنها از عمده فروشان طلا هستند و طلاهای قراضه را از کوهدشت جمع آوری کرده و طلاهای ساخته شده را به طلافروشان می فروختند.

در بررسی هایمان متوجه شدیم که آنها در این رفت و آمدها همیشه با خود چندین کیلو طلا همراه دارند، بنابراین نقشه شبیخون جاده‌ای به آنها را طراحی کردم و با همدستی  قلی و حجت ، 2 نفر از اعضای باند، نقشه را به اجرا گذاشتیم.

روز حادثه وقتی 2 طلافروش با اتمام کار خود در کوهدشت با به همراه داشتن چندین کیلو طلا  سوار خودرو سمند خود به طرف اصفهان به راه افتادند من و 2 همدستم در حالی که دو اسلحه کلاش و یک کلت کمری به همراه داشتیم به تعقیبشان پرداختیم. 

در یک منطقه خلوت در جاده ناگهان راننده را غافلگیر کرده و با تهدید اسلحه از وی خواستیم توقف کند اما وقتی راننده تلاش کرد فرار کند خودرویش را به رگبار بستیم، بعد از آنکه راننده مجروح شد و خودرو توقف کرد، برای سرقت طلاها به سمت خودرو رفتیم و در آن هنگام بود که علاوه بر راننده مجروح با بدن غرق  خون  طلافروش دیگری که برروی صندلی عقب دراز کشیده بود مواجه شدیم.

اعتراف به جنایت

سرهنگ داوودسلطانی معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام  خبر اعتراف سردسته باند گفت : متهمان بعد از این سرقت خونین به مخفیگاه خود در مارلیک کرج رفته و قصد داشتند پس از آرام شدن اوضاع مدتی را به یکی از شهرهای خراسان بروند که ردیابی های کاراگاهان اداره 17 آنها را ناکام گذاشت و آنها 2 روز پس از جنایت در جاده کوهدشت – اصفهان در محاصره پلیس پایتخت قرارگرفتند.

برپایه این گزارش ، قلی همدست دیگر سامان در سرقت خونین  محموله طلا نیز در عملیات پلیس آگاهی بازداشت شده است، ولی ضلع سوم این سرقت مرگبار هنوز فراری است و تعقیب پلیسی برای بازداشت وی ادامه دارد.

کد خبر 23653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز