یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

گروه حوادث: بازجویی‌های پلیسی از قاتل قاضی دادگاه بخش قرچک ورامین، انگیزه این جنایتکار 28 ساله را فاش کرد.

در این جنایت که ظهر شنبه 30 تیر رخ داد، مرد جوان پس از ورود به شعبه 103 دادگاه قرچک، قاضی محمد جواد جعفر‌پور طرنجی را با ضربه چاقو به شهادت رساند.

ساعت12 ظهر شنبه گذشته، زمانی که ماموران انتظامات دادگاه بخش قرچک ورامین متوجه فریاد‌های کمک خواهی قاضی شعبه 103 دادگاه شدند با عجله خود را به طبقه زیرین دادگاه رسانده و با پیکر خون‌آلود قاضی محمدجواد جعفرپور طرنجی مواجه شدند.

ماموران پس از ورود به شعبه، جوانی را دیدند که قصد داشت از طریق پنجره شعبه به حیاط دادگاه بگریزد و او را دستگیر کردند.

در حالی که لباس‌های خون‌آلود این جوان 26 ساله از حمله مرگبار او به قاضی دادگاه حکایت داشت، ماجرا به اورژانس گزارش شد اما شدت خونریزی قاضی جعفرپور به حدی بود که او پیش از حضور آمبولانس امداد جان باخت.

با گزارش ماجرا به پلیس، به دستور سرهنگ قاسم‌خانی، فرمانده انتظامی ورامین تیمی از کارآگاهان عازم محل حادثه شده و تحقیقات تخصصی برای کشف انگیزه این جنایت آغاز شد.

متهم به قتل که در همان بازجویی‌های اولیه به قتل قاضی دادگاه اعتراف کرده بود در بازجویی‌ها گفت: 3 سال پیش زمانی که یکی از دوستانم در درگیری با ناپدری‌اش، او را به قتل رساند، از سوی پلیس بازداشت و روانه زندان شد.

وی ادامه داد: مدتی بعد در حالی که دوستم در زندان خورین ورامین به سر می‌برد، همراه مادرش برای گرفتن وقت ملاقات نزد قاضی جعفر‌پور   رفتم ولی او با بیان اینکه من در این پرونده سمتی ندارم، از دادن وقت ملاقات به من خودداری کرد. این ماجرا چند بار دیگر هم تکرار شد اما قاضی دادگاه هربار از دادن وقت ملاقات به من امتناع می‌کرد تا اینکه تصمیم گرفتم هر طوری شده از او انتقام بگیرم.

متهم در ادامه گفت: در حالی که مادر دوستم مرا به گرفتن انتقام تحریک می‌کرد، روز جمعه یعنی یک روز قبل از  جنایت از بالای دیوار به حیاط دادگاه پریدم و چون می‌دانستم به جز نگهبان‌ها فرد دیگری در دادگاه نیست خودم را به دستشویی رساندم. سپس چاقویی را در آنجا جاسازی کردم.

فردای آن روز به‌عنوان ارباب رجوع به دادگاه رفتم، خودم را به دستشویی رساندم و چاقو را برداشتم. بعد به طبقه زیرین دادگاه  رفتم و مقابل  شعبه 103 به انتظار نشستم. وقتی شعبه خلوت شد وارد آنجا شدم و قاضی را دیدم که پشت میز نشسته بود.

ابتدا تقاضای ملاقات کردم و پس از آنکه موافقت نکرد به طرفش رفتم و با چاقو ضربه‌ای به سینه‌اش زدم. در همین هنگام او چاقو را گرفت و شروع به فریاد زدن کرد. من که ترسیده بودم خواستم از پنجره فرار کنم که ماموران وارد شعبه شدند و من دستگیر شدم.

پس از اظهارات متهم، به دستور قاضی صفا، رییس شعبه 102 دادگاه قرچک، بعد از ظهر روز شنبه صحنه جنایت از سوی جوان  جنایتکار بازسازی و رسیدگی به این پرونده در شعبه 102 کیفری به جانشینی شعبه بازپرسی آغاز شد.

سرهنگ قاسم خانی با اعلام  این خبر گفت: پس از اعترافات متهم به قتل، مادر دوست وی نیز از سوی پلیس بازداشت شد و تحقیق از متهمان ادامه دارد.

کد خبر 27196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز