یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: 2 مرد که وسوسه پولدار شدن باعث شده بود، فریب تاجر قلابی اشیاء عتیقه را بخورند، زمانی که با کیف پر از پول راهی محل معامله شدند به محاصره مردان مسلح درآمده و همه دارایی خود را از دست دادند.

در آخرین روزهای سال گذشته مردی سراسیمه خود را به کلانتری چیتگر رساند و ماموران را در جریان سرقت مسلحانه 10 میلیون تومانی از خود و دوستش قرار داد، این مرد به مأموران گفت: یک هفته پیش در حالی که مشغول مسافرکشی بودم مسافری را به صورت دربستی از میدان آزادی به مقصد کرج سوار ماشینم کردم.

پس از طی مسافتی مرد مسافر که ظاهری مرتب داشت سر صحبت را باز کرد و گفت که تاجر سکه‌های قدیمی و اشیاء عتیقه است و می‌تواند سکه‌های طلا را با قیمت بسیار کم در اختیارم قرار دهد، او شماره تلفنی از خودش به من داد تا اگر خواستم معامله کنم با او تماس بگیرم.

وی ادامه داد: وقتی به کرج رسیدم و مرد مسافر از ماشین پیاده شد، وسوسه مثل خوره به جانم افتاد، ماجرا را با یکی از دوستانم به نام جعفر در میان گذاشتم و  از آن به بعد در حالی که با مرد مسافر در تماس بودیم، خودمان را به آب و آتش زدیم تا 10 میلیون و 600 هزار تومان پول نقد  تهیه کرده و با این مرد وارد معامله شویم.

یک هفته بعد با مردتاجر قرار ملاقاتی در تهران گذاشتیم، و با کیف پر از پول همراه  او  برای خرید سکه‌ها عازم کرج شدیم، اما در بین راه ناگهان یک پژو مشکی رنگ جلوی خودروی ما توقف کرد و 3 مرد که یکی از آنها لباس نظامی به تن داشت از ماشین پیاده شدند.

آنها به بهانه اینکه ما قاچاقچی مواد مخدر هستیم، شروع به بازرسی داخل خودرو کردند و با تهدید اسلحه، گوشی‌های تلفن همراه و کیف پول را  از ما گرفتند.

سپس با این ادعا که مرد تاجر مظنون به حمل مواد مخدر است، او را به خودروی خود منتقل کرده و به سرعت دور شدند،پس از فرار این افراد بود که ما تازه متوجه شدیم همه این ماجرا سناریوی ماهرانه‌ای برای فریب ما بوده و تاجر قلابی اشیاء عتیقه ،همدست دزدان مسلح بوده است. بنابراین تصمیم گرفتیم ماجرا را به پلیس اطلاع دهیم.

پس از اظهارات این 2 مرد، به دستور قاضی حسن جراحی، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5، جست‌وجو برای شناسایی سارقان آغاز شد و مأموران پلیس با ردیابی شماره پلاک خودروی سارقان، توانستند یک نفر از آنان را در شهرستان سیاهکل ردیابی کنند.

با صدور نیابت قضایی، تیمی از کارآگاهان عازم این شهرستان شده و پس از محاصره مخفیگاه متهم، او را دستگیر کردند.

با انتقال این مرد به شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 مشخص شد او همان تاجر قلابی است که پیش از این نیز به همین اتهام دستگیر و روانه زندان شده بود.

این مرد وقتی مقابل بازپرس جراحی قرار گرفت به طراحی نقشه سرقت از راننده مسافرکش و دوستش اعتراف کرد و به این ترتیب جست‌وجو برای دستگیری همدستانش آغاز شد.

کد خبر 21335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز