چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: بازپرس دوم دادسرای جنایی تهران از آغاز تحقیقات تخصصی از جوانی که متهم است در جریان سرقت ناکام از بانک کارآفرین با عامل اصلی سرقت همدست بوده خبر داد.

ساعت 8 و30 دقیقه چهارم اردیبهشت وقتی که خودروی حمل پول بانک کارآفرین با 400 میلیون تومان پول و چک مسافرتی در جلوی بانک توقف کرد، سارق مسلحی به سرعت با یک اسلحه کمری نقره ای رنگ به سمت محافظ خودرو حمله کرد ولی قبل از آنکه بتواند با تهدید راننده خودرو با پولها از صحنه دور شود توسط سرباز وظیفه ای که نگهبان بانک بود از پای درآمد و نقشه وی برای این سرقت بزرگ ناکام ماند.
تلفنی برای گشودن یک راز
هنوز زمان زیادی از مرگ سارق ناکام نگذشته بود که حسین اصغرزاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران با حضور در صحنه تحقیقات خود درباره این جنایت را آغاز کرد.
 از آ‌نجایی که احتمال زیادی وجود داشت که سارق همدستانی داشته باشد که در اطراف مراقبت و پشتیبانی از وی را برعهده داشته باشند ، تحقیقات برای ردیابی آنها به سرعت از سوی ماموران کلانتری 125 ، کارآگاهان  اداره یکم( مبارزه با سرقت مسلحانه) و اداره دهم(ویژه قتل) آغاز شد.
لحظاتی بعد با کشف تلفن همراهی که متهم با خود داشت به سرعت هویت وی به نام منوچهر کشف شده و با بررسی آخرین مکالمات وی کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران در یک عملیات ضربتی توانستند در کمتر از یک ساعت همدست احتمالی مرد سارق را در خانه خواهرش که چند کوچه با محل سرقت فاصله داشت بازداشت کنند.
مرد جوان که از دستگیری اش بهت زده شده بود، در بازجویی های اولیه مدعی شد هیچ اطلاعی از سرقت مسلحانه نداشته و تماسهایی که منوچهر شب گذشته و  لحظاتی قبل از حادثه با وی داشته مکالمات دوستانه بین آنها بوده است ..
اما هنگامی که در بازرسی از منزل این جوان که وی نیز مانند منوچهر مدتی قبل ورشکست شده و با بدهی سنگینی روبرو شده بود یک  اسپری گاز اشک آور کشف شد، وی به عنوان همدست متهم تحت بازجویی قرار گرفت.
انکار  دخالت در سرقت
روز گذشته بازپرس اصغر زاده درباره این متهم گفت : مرد جوان در بازجویی ها درباره علت حضورش در خانه خواهرش لحظاتی بعد از وقوع حادثه مدعی است که از شب قبل در خانه آنها بوده است اما خواهر وی در بازجویی‌هایی جداگانه  گفت که او ساعت 9 – یعنی نیم ساعت بعد از حادثه سراسیمه و آشفته به خانه آنها رفته است که این موضوع و تماسهای تلفنی و نیز کشف گاز اشک آور و نیز ناپدید شدن خودروی سارق مسلح این احتمال را که وی همدست منوچهر بوده است را قوت می بخشد اما وی تا کنون اعتراف نکرده است.
آخرین اطلاعات درباره عامل سرقت
بازپرس اصغر زاده روز گذشته افزود: در حالی که همسر منوچهر- سارق مسلح – در بازجویی‌های  کارآگاهان اداره یکم آگاهی پایتخت گفته است که همسرش صبح زود با خودروی پژو 206 نقره‌ای رنگ خود از خانه خارج شده است ،تلاش پلیسی برای پیدا کردن خودروی وی بی نتیجه مانده و به این ترتیب احتمال می رود که همدست سارق بعد از مرگ منوچهر سوار برخودرو وی محل را ترک کرده و خودرو را در منطقه ای دور پنهان کرده است .
بنا بر این گزارش، با بررسی تلفن همراه منوچهر، تصاویری از تمام زوایای شعبه بانک کارآفرین در خیابان کارگر شمالی بدست آمده که مربوط به روز 3 اردیبهشت است و وی در آن از نحوه انتقال پول از داخل خودرو حامل پول به بانک به طور دقیق عکسبرداری کرده است که نشانگر طراحی دقیق وی برای  سرقت 400 میلیون تومانی است.
کد خبر 20497

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز