دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه حوداث: با دستگیری یک باند مخوف سرقت خودروهای پراید که پس از اوراق کردن خودروهای مسروقه، اجناس آنها را در بازارهای عراق به فروش می‌رساندند، تحقیق درباره 200 پرونده سرقت پراید در سراسر کشور و وقوع قتلهای احتمالی توسط اعضای این باند آغاز شده است.

11 فروردین ماه پلیس با دستگیری راننده و 3 سرنشین خودروی پرایدی که با سرعتی مرگبار در اتوبان تهران – ساوه به صورت  مارپیچ درحرکت بود اقدام به بازرسی از داخل خودرو کرد  با پیدا شدن 3قبضه چاقو در خودرو ، سرنشینان جوان پراید به پایگاه 5 آگاهی انتقال یافته و در حالی که با استعلام پلاک خودرو مشخص شده بود خودرو سرقتی است، مردان جوان تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفتند. در این بازجویی‌ها بود که یکی از اعضای باند که به تازگی وارد این  باند مخوف  شده بود لب به اعتراف گشود و پرده از  راز باندی  که سردسته  آن مردی به نام سینا بود برداشت.
مغز متفکر در مرز
  مرد جوان در بازجویی‌های پلیسی گفت : چندی پیش در ترمینال جنوب با اعضای این باند آشنا شدم، و به خاطر نیاز مالی پذیرفتم در اجرای سرقت‌ها که بیشتر زورگیری مسلحانه از رانندگان خودروهای مسافرکش بود با آنها همراه شوم.
وی در  ادامه گفت: از حرفهای اعضای باند فهمیدم که همگی آنها اهل ساوه هستند و نقشه‌ سرقتها توسط مردی به نام سینا طراحی شده است که خودش در مرز ایران و عراق به اوراق کردن خودروهای سرقتی دست می‌زند.

کار ما این بود که ساعت 21 هرشب از ساوه به تهران می‌آمدیم و بعد از شناسایی رانندگان خودروهای مسافرکش ،با پیشنهاد کرایه ای وسوسه‌کننده از او می‌خواستیم ما را به صورت دربست به ساوه برساند و سپس در زیر پل ساوه به وی حمله ور شده و بعد از بستن دست و پایش  با خودروی او فرار می‌کردیم.
 بعد از هر سرقت، سایر اعضای باند خودرو را  به اسلام آباد غرب در مرز ایران و عراق  برده و تحویل سینا و معاون او به نام حدید می‌دادند، و آنها هم پس از اوراق کردن،  اجناس خودرو را در بازار عراق به فروش می‌رساندند.با مشخص شدن این موضوع، کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی تهران با دستور توکلی بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران پس از شناسایی مخفیگاه  دو سردسته باند در‌ اسلام‌آباد غرب،آنها را در محاصره قرار داده و در پارک ملت آن شهر  دستگیر کردند.
وقتی کارآگاهان به بررسی سوابق سینا و  حدید دست زدند دریافتند آنها و چندعضو دیگر باند از مدتی قبل به اتهام سرقت منزل و مغازه در رامسر و شهرهای اطراف آن تحت تعقیب پلیس قرار داشته‌اند.
سرهنگ  حسین خوئینی معاون پلیس آگاهی تهران بزرگ روز گذشته با اعلام خبر دستگیری این باند خشن گفت: در حال حاضر در بازجویی از متهمان راز 3 سرقت خودرو با این شیوه در جاده تهران – ساوه فاش شده است اما  با توجه به روش متهمان بررسی درباره  200 شکایت دیگر که با همین روش خودروهای پراید در سراسر کشور سرقت شده‌اند  ادامه دارد.سرهنگ خوئینی تصریح کرد: اعضای 6 نفره این باند،بسیار خشن و مخوف بوده و در بیشتر سرقتها ربایندگان را با ضربات چاقو مجروح کرده‌اند و حتی در سرقتی در همدان به سوی راننده آتش گشوده‌اند.
وی افزود :آخرین عضو این باندکه به تازگی وارد این گروه مخوف شده بود مدعی است اعضای باند مرتکب قتلهایی نیز در شهرستانهای مختلف شدند که این ادعای وی تحت بررسی تخصصی و دقیق کارآگاهان آگاهی تهران بزرگ قراردارد.

هشدار
سرهنگ حسین خوئینی با اشاره به این که اعضای باند معمولا مبلغ زیادی را برای کرایه خودرو به راننده پیشنهاد می‌کرده‌اند، هشدار داد: رانندگان از سوار کردن افراد مشکوک و مسافرانی که مبالغ زیادی را در شب  پیشنهاد می‌کنند، خودداری کرده و در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به مرکز فوریتهای پلیسی 110  اعلام کنند.

کد خبر 20881

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز