گروه حوادث: سارقان حرفه‌ای خودرو با تهدید مردی جوان به ربودن اعضای خانواده‌اش او را وادار به همدستی در باند خود کرده و یک خودروی گرانقیمت را سرقت کردند.

یکشنبه گذشته با گزارش سرقت بسیار ماهرانه یک خودروی گران‌قیمت از پارکینگی در شمال تهران، کارآگاهان پلیس به بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته پارکینگ پرداختند.

وقتی با بررسی این فیلم‌ها مشخص شد یکی از سارقان از ناحیه پا دچار نقص عضو است، مهمترین سرنخ در اختیار پلیس قرار گرفت و به این ترتیب ماموران در مدت کوتاهی توانستند این مرد را در شمال تهران  در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت کنند.

در بازجویی از این متهم وی لب به اعتراف گشوده و درباره چگونگی طراحی و اجرای نقشه سرقت خودروی بسیار گرانقیمت به کارآگاهان گفت: سردسته باند به نام حمید نقشه عجیبی طراحی کرد تا به سادگی بتوانیم خودروهای گرانقیمت را سرقت کنیم.

 برای این کار  ابتدا پسر یکی از مالکان تعمیرگاه‌های خودرو در تهران را شناسایی کردیم، حمید به سراغ این جوان که محمد نام داشت رفته و او را تهدید کرد اگر با ما همکاری نکند اعضای خانواده‌اش را می‌رباییم و این جوان هم از ترس ربوده شدن اعضای خانواده‌اش مجبور به همکاری شد.

آن روز زمانی که صاحب خودرو آن را به تعمیرگاه آورد، محمد طبق قرار قبلی کلید آن را به ما داد و ما به سرعت از روی آن یک کلید یدکی درست کردیم، پس از تعمیر خودرو به تعقیب آن پرداختیم و وقتی که محل پارک آن را پیدا کردیم با ورود به پارکینگ و با استفاده از کلید یدک آن را سرقت کرده و فرار کردیم.

با مشخص شدن این موضوع و  با دستور بازپرس توکلی رئیس شعبه 5 بازپرسی دادسرای جنایی تهران 2 عضو دیگر باند نیز بازداشت شدند ولی تلاش برای دستگیری حمید که خودرو سرقتی را در اختیار دارد تاکنون ناکام مانده است.

کد خبر 20326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز