گروه حوادث: 2 جوان نقابدار پس از ناکامی در سرقت مسلحانه از داروخانه‌ای در سعادت آباد هنگامی که در محاصره چند جوان بسیجی قرار گرفتند، برای گشودن راه فرار به سوی یکی از آنها آتش گشودند، در جریان این سرقت خونین این جوان بسیجی به نام غلامرضا زوبونی از پای درآمد.

ساعت21 پنجشنبه بیست و سوم فروردین ماه، وقتی کارکنان داروخانه‌ای در منطقه سعادت آباد در حال حسابرسی بودند، ناگهان 2 نقابدار سیاه‌پوش را در مقابل خود دیدند که با تهدید قصد سرقت مسلحانه از داروخانه را داشتند.

درحالی که دوربین مدار بسته داروخانه هر لحظه حرکتهای عصبی و دستپاچه سارقان جوان را  ثبت می‌کرد، 2 جوان نقابدار با تهدید اسلحه از صندوقدار خواستند پول صندوق را در اختیار آنها بگذارد.

لحظاتی بعد فریاد کمک خواهی یکی از کارکنان داروخانه، به سارقان فهماند سرقت از این داروخانه چندان آسان نیست و به زودی با حضور مردم دستگیر خواهند شد، بنابراین آنها پا به فرار گذاشته و از داروخانه بیرون دویدند، این در حالی بود که یکی از کارکنان داروخانه نیز آنها را تعقیب می‌کرد.

سارقان بعد از خروج از داروخانه با سرعت به سمت چهارراهی که در آن نزدیکی بود شروع به دویدن کردند، اما هنوز مسافت زیادی را  طی نکرده بودند که به جلوی مسجد قدس رسیدند.

در آن ساعت از شب با پایان مراسم دعای کمیل در مسجد، چند نفر از جوانانی که در حال خروج بودند با مشاهده صحنه فرار سارقان نقابدار به دنبال آنها دویده و 2سارق مسلح را در محاصره گرفتند.

سارقان سیاه پوش در حالی که راه فرار خود را بسته می‌دیدند، با حالتی عصبی قصد داشتند به هر صورتی که هست به فرار ادامه دهند ، به این ترتیب یکی از سارقان با تحکم از همدستش که اسلحه کلت کمری در دست داشت خواست به مرد جوانی که در حال دستگیری آنها بود شلیک کند و در این هنگام  بود که ناگهان صدای شلیک گلوله در فضا پیچید.با شلیک گلوله پیکر خونین غلامرضا زوبونی- بسیجی 27 ساله، دانشجوی حسابداری، که با شجاعت قصد دستگیری سارقان مسلح را داشت بر زمین افتاد، گلوله به سر وی برخورد کرده و مرگ او را رقم زده بود، لحظاتی بعد دو سارق مسلح با موتورسیکلت از محل گریختند.

با اعلام خبر شلیک مرگبار، کارآگاهان پلیس جنایی پایتخت و قاضی روشن بازپرس کشیک دادسرای جنایی با حضور در محل در نخستین اقدام ، به بازجویی از شاهدان حادثه و بازبینی فیلم دوربین مدار بسته داروخانه پرداختند و دریافتند سارقان احتمالاً دو جوان 18 تا 20 ساله هستند.

سرقت‌های زنجیره‌ای یا تک سرقت؟

سرهنگ مهدی احمدی مسئول روابط عمومی ناجا در پاسخ به این سؤال خبرنگار همشهری که آیا این سارقان همان سارقان جوانی هستند که در طول یک هفته گذشته به 4 سرقت مسلحانه از مطب پزشکان و داروخانه‌ها در شمال تهران دست زده‌اند گفت: بررسی‌های پلیسی برای یافتن ردی از سارقان جنایتکار در حالی ادامه دارد که کارآگاهان پلیس پایتخت در حال بررسی امکان ارتباط این سرقت مسلحانه مرگبار با 4سرقت مسلحانه دیگر هستند، و این موضوع نیز یکی از فرضیه‌هاست اما هنوز با قطعیت درباره رد یا تایید این فرضیه نمی‌توان سخن گفت.

به گفته وی کارآگاهان پلیس تهران از هنگام گزارش جنایت، طرح مهار گسترده‌ای را برای یافتن سارقان جنایتکار آغاز کرده‌اند و در حال حاضر به سرنخ‌های مناسبی از سارقان دست پیدا کرده‌اند.

کد خبر 19496

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز