چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: عضو فراری شبکه مخوف دیوار چین که در اقدامات اطلاعاتی ـ عملیاتی پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شده بود، در شعبه 4 دادیاری دادسرای جنایی تهران پرده از راز اعمال بزهکارانه خود در خارج از کشور برداشت.

این متهم به نام «غربتی» در حالیکه به اعدام محکوم شده بود با طراحی نقشه ماهرانه‌ای  در مسیر انتقال به دادسرا گریخت.
بنا به این گزارش اواسط سال 80 وقتی راز اقدامات سازمان یافته اعضای شبکه دیوار چین که به کیف‌قاپی‌های گسترده‌ای در تهران و حتی در کشورهای حوزه خلیج فارس دست زده بودند، فاش شد، پلیس با انجام عملیاتی ویژه  توانست همه اعضای اصلی این باند مخوف را  بازداشت کند.
گردانندگان دیوار چین، در جریان محاکمه از سوی قاضی صارمی محارب شناخته شده و به اعدام محکوم شدند که غربتی یکی از اعضای این باند که  مرگ را در یک قدمی خود می‌دید با طراحی نقشه‌ای توانست از زندان بگریزد.
دادیار دلداری روز گذشته در خصوص نحوه فرار این متهم به مرگ به همشهری گفت :غربتی در زمان حبس از یکی از هم سلولی های خود که در آستانه رهایی از حبس بود خواست بعد از آزادی از زندان به دادسرا رفته و با شکایتی صوری مدعی شود که اموال مسروقه ای را از وی خریداری کرده است تا بدین ترتیب قاضی، وی  را به دادگاه فراخواند و به این صورت وی نقشه فرار را اجرا کند.
 با آزادی این هم سلولی و اعلام  شکایت صوری، غربتی به اتهام فروش اموال مسروقه به دادگاه فرا خوانده شد ودر مسیر انتقال با نقشه ای از پیش تعیین شده سرنشینان 4 موتورسیکلت که از نوچه های وی بودند ، به ماموران زندان حمله  کرده و  متهم را که دست و پاهایشان با زنجیر بسته شده بود فراری دادند و از آن پس  زندگی زیرزمینی او آغازشد، اما وی پس از یکسال زندگی پنهانی فروردین ماه هنگامی که به ایران آمده بود توسط کارآگاهان پایگاه 6 پلیس آگاهی اطلاعاتی ردیابی شده  و هنگامی که صبح 26 فروردین با یکی از همدستانش به نام علی کثیف در خیابان نیسان قرار ملاقات داشت،از سوی ماموران کلانتری 132 نبرد و ماموران آگاهی محاصره و دستگیر شدند.
باندی در آن طرف مرز
دادیار دلداری در ادامه گفت :تحقیقات جدید کارآگاهان اداره 18 آگاهی از این متهم نشانگر این است که این متهم مخوف بعد از فرار از زندان با جعل گذرنامه ازکشور گریخته وبا عزیمت به یکی از کشورهای آسیایی وتشکیل یک باند تبهکاری دست به جرایم خطرناکی زده‌است که در حال حاضر دستور انجام بازجویی برای افشای جرایم این متهم در خارج از مرزهای کشور در اداره 18 آگاهی پایتخت صادر شده است.
کد خبر 20498

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز