یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: دو مرد مسلح که با جعل عنوان مأمور پلیس اقدام به سرقت از نگهبانان ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌کردند، در حالی محاکمه شدند که 30 نفر تا کنون از آنها شکایت کرده‌اند.

شامگاه 12 دیماه 85 ماموران پلیس یکی از کلانتری های جنوب تهران در جریان تیراندازی در یک ساختمان نیمه‌کاره قرار گرفتند، ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند 2نفر از کارگران افغانی که نگهبان ساختمان بودند در اثر شلیک گلوله از سوی 2 سارق مجروح شده‌اند، این در حالی بود که ساکنان محل توانسته بودند یکی از سارقان را در حال فرار دستگیر کنند.

با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان ، تحقیق از سارق مسلح دستگیر شده  آغاز شد، این مرد افغان در بازجویی‌های اولیه مدعی شد با همدستی یک ایرانی با شناسایی ساختمان‌های نیمه‌کاره به عنوان مامور وارد آنجا شده و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت از کارگران افغانی می‌کردیم.

با دستگیری این متهم، سارقان جوان در بازجویی ها  به 30فقره سرقت مسلحانه تحت عنوان مامور اعتراف کردند و به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به شعبه 1147 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.

روز یکشنبه متهمان این پرونده با حضور شاکیان خود که اکثرا کارگر بودند به دفاع از خود پرداختند.

در این جلسه بعد از آنکه 15 نفر از شاکیان به جزئیات سرقت‌های 2 سارق مسلح پرداختند، یک نفر از شاکیان که در  آخرین سرقت مسلحانه مجروح شده بود در توضیح ماجرا گفت: نیمه‌های شب بود که این2 نفر تحت عنوان مأمور وارد ساختمان نیمه‌کاره شدند، آنها گفتند که این ساختمان محل تجمع خلافکاران است و باید آنجا را بازرسی کنند، چون آنها با خودشان اسلحه داشتند به آنها اعتماد کردیم اما آنها به محض ورود به خانه چهره واقعی خودشان را نشان دادند و تهدید کردند که اگر به دستورات آنها گوش نکنیم ما را به قتل می رسانند.

ما که به حرفهای آنها مشکوک شده بودیم از آنها خواستیم کارت شناسایی خودشان را به ما نشان دهند اما وقتی که آنها خودداری کردند فهمیدیم که سارق هستند اما قبل از آنکه بتوانیم کاری انجام دهیم به ما شلیک کردند.

در ادامه جلسه دادگاه 2 متهم به دفاع از خود پرداختند و با قبول اتهام سرقت مسلحانه و جعل عنوان دولتی از دادگاه درخواست بخشش کردند.

کد خبر 19689

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز