گروه حوادث: در جلسه محاکمه دو سارق مخوف که در جریان سرقت مسلحانه‌ای از شعبه بانک تجارت، سرباز وظیفه‌ جوانی را با 4شلیک‌ مرگبار از پای درآورده بودند، راز خیانت 7 میلیونی سردسته بانک به همدستانش فاش شد.

این سارق سابقه‌دار، در حالی که 19 میلیون از بانک سرقت کرده بود به همدستان خود گفته بود تنها 12 میلیون تومان سرقت شده‌است.

ساعت  پانزده و شش دقیقه 26 آذرماه 84، زمانی که عقربه‌های ساعت ، دقایق پایانی کار کارمندان بانک تجارت شعبه ارشاد را نشان می داد، مرد جوانی در حالی که ماسک ضد آلودگی هوا به صورت داشت وارد بانک شد.

مرد مسلح که بسیار عصبی و دستپاچه به نظر می رسید به محض ورود اسلحه کلتش را به سمت سرباز وظیفه بانک گرفته و وقتی متوجه شد که او قصد تسلیم شدن ندارد 3 گلوله به سمت او شلیک کرد.

در حالی که کارمندان بانک وحشتزده از دیدن این صحنه‌ها به مرد مسلح نگاه می کردند، یکی دیگر از همدستان او در حالی که کلاه قرمزی به سر داشت وارد بانک شد و او نیز با بی رحمی گلوله دیگری به سرباز مجروح شلیک کرد.

پس از مجروح شدن سرباز وظیفه، یکی از مردان مسلح به طرف رئیس بانک رفت و با تهدید به قتل کارمندان بانک از وی درخواست کلید گاوصندوق را کرد، اما وقتی که وی شروع به بهانه تراشی کرد این بار او به سراغ رئیس صندوق بانک رفت  و از او خواست تا تمام پولهای موجود در بانک را به او بدهد و برای آنکه وی را وادار به این کار کند او را  از ناحیه پا هدف قرار داد.

رئیس بانک که نمی خواست کارمندانش آسیبی ببینند کلید گاوصندوق را در اختیار مرد مسلح قرار داد و سارقان به سرعت شروع به جمع کردن پول‌ها کردند و پس از آن با سرعت از بانک خارج شده و بعد از آنکه با شلیک چند گلوله هوایی از میان مردمی که در اطراف بانک جمع شده بودند عبور کردند، با کمک راننده ماهری که با خودروی پژو در بیرون بانک در انتظار آنها بود از محل گریختند.

سارقان نقابدار در دام دوربین مدار بسته بانک

لحظاتی پس از سرقت، کارآگاهان پلیس جنایی تهران با عبور از میان مردم کنجکاوی که در اطراف بانک ازدحام کرده بودند وارد بانک شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.در حالی که در همان نخستین بررسی‌ها مشخص شد که سرباز وظیفه به نام محمد تاتار با شلیک 4 گلوله به بدنش جان باخته است، حسابرسی بانک نشان داد سارقان توانسته‌اند 19 میلیون تومان سرقت کنند.

با وجود آ‌نکه سارقان هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته بودند، ماموران در بررسی‌های اولیه خود با مشاهده فیلمی که دوربین مدار بسته بانک از زمان سرقت ثبت کرده بود، به سرنخهایی دست یافتند که نشان می داد سارقان دو جوان سابقه دار به نام‌های مسعود و محمد حسن هستند که هر دو در سال77 به اتهام سرقت و چاقوکشی به زندان افتاده اند و به این ترتیب با شناسایی هویت عاملان این سرقت مرگبار هر دوی آنها در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

مسعود و حسن هر دو در زمان دستگیری و در جریان بازجویی‌ها به سرقت مرگبار اعتراف کرده و شلیک به سرباز وظیفه را پذیرفتند و به این ترتیب روز گذشته با صدور کیفرخواست از سوی بازپرس جنایی، در مقابل 5 قاضی دادگاه کیفری استان قرار گرفته و به دفاع از خود پرداختند.

آنچه در دادگاه گذشت

صبح یکشنبه رسیدگی به این پرونده خونین در شعبه 71 دادگاه کیفری استان به ریاست پنج قاضی(عزیزمحمدی، سلیمانی، فراهانی، افتخاری و عبداللهی) آغاز شد.

در ابتدای جلسه دادگاه صفر خاکی- نماینده دادستان- با بیان کیفرخواست ، برای دو جوان به اتهام مشارکت در قتل عمدی سرباز وظیفه درخواست مجازات قانونی کرد. پس از آن، پدر سرباز وظیفه با حضور در جایگاه با بیان اینکه فرزند بیگناهش قربانی طمع دو جوان سارق شده و بی رحمانه  از پای  درآمده  است،برای عاملان قتل فرزندش درخواست  قصاص کرد.

سپس رئیس بانک به عنوان شاهد حادثه به تشریح جنایت پرداخت و در توضیح ماجرا گفت: این دو جوان سارق به محض ورود به بانک بدون آنکه نیازی باشد به سمت سرباز وظیفه شلیک کردند و بی رحمانه او را به قتل رساندند، در تمام این مدت حسن( متهم ردیف دوم) کارمندان بانک را تهدید به مرگ می‌کرد و حتی با شلیک به پای یکی از کارمندان باعث شد استخوان پای او بشکند .

هرکه از دزد بدزدد....

در ادامه دادگاه مسعود( متهم ردیف اول) در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام مشارکت در قتل عمدی و بازسازی صحنه حادثه در دادگاه مدعی شد که اگر چه او 3 گلوله به سرباز وظیفه شلیک کرده است اما همدستش نیز دو گلوله به وی شلیک کرده است که یکی از آنها به محض ورودش به بانک بوده و دیگری هم هنگامی که در حال خروج از بانک بوده اند شلیک شده است.

او در ادامه گفت: هنگام جمع آوری پولها من مقابل در بانک نگهبانی می دادم و حسن پولها را جمع می‌کرد.

در ادامه دادگاه مسعود به شرکت در دو سرقت دیگر از بانک‌های کشاورزی و ملت نیز اعتراف کرده و گفت  طراح نقشه این سرقتها یکی از آشنایانش بوده که در سرقت مرگبار بانک رانندگی خودرو را برعهده داشته است.

در ادامه دادگاه متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت و هنگامی که وی ادعا کرد تنها یک گلوله و آنهم هنگام ورود به بانک شلیک کرده است ، قضات دادگاه برای روشن شدن موضوع به پخش دوباره تصاویر دوربین مدار بسته پرداخته و با مشاهده این صحنه ها بود که مشخص شد ادعای وی درست است و وی هنگام خروج از بانک تیر خلاص به سرباز وظیفه شلیک نکرده است.

برپایه این گزارش، با اعلام ختم رسیدگی به این پرونده قرار است حکم در خصوص پرونده صادر شود.

پرسش هفت میلیونی

قاضی نورالله عزیزمحمدی – رییس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران  – در مورد میزان پول‌های سرقت شده از متهم ردیف دوم سوالاتی مطرح کرد.

حسن - متهم ردیف دوم-  در پاسخ به قاضی گفت:  مسعود به من گفته است 12 میلیون تومان سرقت شده که 3 میلیون تومان به من و راننده داد،در حالی‌که طبق گفته رییس بانک، بالغ بر 19 میلیون تومان از بانک سرقت شده  و مشخص می‌شود مسعود به من هم خیانت کرده است و بدون آنکه به ما بگوید بقیه پول را خودش  برداشته  است.

کد خبر 19131

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز