دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: همدست عامل جنایت در خانه اعیانی قیطریه بازداشت شد. این مرد ناشنوا، روز دوشنبه در بازجویی‌ها مدعی شد تنها با وسوسه سرقت از خانه مقتول، با همدستش دست به جنایت زده است.

نهم بهمن ماه با اعلام خبر کشته شدن مرد ثروتمندی در خانه مسکونیش در قیطریه، تحقیقات گسترده ای برای یافتن عاملان جنایت آغاز شد، این مرد میانسال به تازگی بعد از سالها دوری از ایران به کشور بازگشته و به تنهایی در خانه اعیانی خود زندگی می‌‌کرد.

وقتی در بررسی های اولیه مشخص شد عاملان جنایت مردان آشنایی بوده اند که بعد از قتل مرد میانسال دست به سرقت از خانه اعیانی وی زده‌اند، کارآگاهان دربرابر 2 فرضیه جنایی قرار گرفتند.

 اولین فرضیه‌ آن بود که مقتول به انگیزه سرقت به قتل رسیده است، اما با توجه به آنکه بررسی‌ها ، نشان می‌داد قاتلان افراد آشنایی بوده‌اند که به راحتی و به عنوان میهمان قدم به قتلگاه گذاشته‌اند، فرضیه دیگری که تحت بررسی قرار گرفت آن بود که سرقت یک
صحنه سازی بوده و جنایت به انگیزه انتقامجویی از این مرد که به تازگی بعد از سال‌ها اقامت در خارج از کشور به ایران آمده و به تنهایی زندگی می‌کرد رقم خورده است.

 کارآگاهان جنایی در جستجوی یافتن ردی از عاملان جنایت، اقدام به بازجویی از همسایگان کرده و دریافتند که مرد جوانی به خانه وی رفت و آمد داشته ‌است.

وقتی این جوان بعد از گذشت 3 ماه ردیابی شده و هفته گذشته دستگیر شد، در نخستین بازجویی‌ها مدعی شد به تنهایی دست به جنایت زده است.

وی در توضیح انگیزه خود گفت: از مدتی قبل من و چند دوست به خانه این مرد رفت و آمد داشتیم، در رفت و آمدهایمان با دیدن زندگی او وسوسه شدیم تا از وی سرقت کنیم.

سرانجام یک روز به خانه وی رفتیم و با بستن دست و پای مرد ثروتمند، وی را به قتل رسانده و سپس دست به سرقت از خانه وی زدیم.

در حالی که مرد جوان مدعی بود جنایت را به تنهایی انجام داده است، کارآگاهان در جریان بازجویی‌ها دریافتند متهم قصد دارد به دلایلی همدست خود را از مجازات فراری دهد، بنابراین وی بار دیگر تحت بازجویی کارآگاهان اداره 10 آگاهی تهران قرار گرفت و این بار مشخص شد که جوان ناشنوایی وی را درکشتن مقتول همراهی ‌کرده است.

 بدین ترتیب با دستور بازپرس پرونده این متهم بازداشت شد و وقتی در شعبه دوم دادسرای جنایی در مقابل بازپرس اصغرزاده قرار گرفت مدعی شد روز حادثه با دعوت همدستش به خانه مرد ثروتمند رفته و در آنجا در فرصتی مناسب مرد ثروتمند را به قتل رسانده‌ و با سرقت اموالش از محل گریخته‌اند.

کد خبر 22016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز