دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان برای فرار از کابوس‌های شبانه یک جنایت، به انسانی دایم‌الخمر تبدیل شد، اما بعد از 2 سال فرار عذاب وجدان او را به آگاهی پایتخت کشاند تا به جنایت اعتراف کند.

23 دی ماه 83  با گزارش جنایتی مرگبار در کوچه قره‌داغی در حوالی میدان راه‌آهن، کارآگاهان اداره 10 آگاهی (ویژه قتل) با حضور در صحنه جنایت با جسد مردی مواجه شدند که با ضربات چاقو به ناحیه گردنش از پای درآمده بود.

تحقیقات اولیه پلیسی مشخص کرد مقتول مستاجر 38 ساله خانه متهم به قتل،  به نام حمید بوده است و در حالی که آنها رابطه بسیار دوستانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند اما سرانجام در نزاعی خونین توسط صاحبخانه  از پای درآمده است.

با مشخص شدن موضوع، حمید به عنوان کلیدی‌ترین مظنون جنایت تحت تعقیب پلیس جنایی قرار گرفت، اما جست‌وجوی پلیسی برای دستگیری وی به مدت 2سال  بی‌نتیجه ماند.

عصر 26 اردیبهشت ماه مرد جوانی در حالی که در اثر مصرف مشروبات الکلی حال طبیعی نداشت به آگاهی مرکز رفت و خود را به عنوان عامل جنایت کوچه قره‌داغی تسلیم پلیس کرد.

با انتقال این مرد به اداره دهم آگاهی- ویژه بررسی پرونده‌های قتل- در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که وی همان متهم تحت تعقیبی است که پلیس در 2 سال گذشته در تعقیب وی بوده است اما سرانجام وی به خاطر عذاب وجدان به اداره آگاهی آمده و خود را تسلیم پلیس کرده بود.

سرهنگ حسین خوئینی معاون آگاهی پایتخت روز گذشته در توضیح این خبر گفت: حمید بعد از کشتن مستاجرش دچار عذاب وجدان شدیدی شده بود و برای فرار از کابوس جنایتی که مرتکب شده بود اشتباه دیگری را مرتکب شده و به مشروبات الکلی رو آورده بود، به‌طوری که به دلیل مصرف بیش از حد مشروبات الکلی، وی تا سرحد جنون کشیده شده است، اما با این حال باز هم از عذاب وجدان رهایی پیدا نکرده است.

بر پایه این گزارش، این متهم برای انجام آزمایشات جهت تشخیص وضعیت روانی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

کد خبر 22603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز