گروه حوادث: کلاهبردار طمعکار که درمدت چند ماه به کلاهبرداری 400 میلیون تومانی از بازاریان دست زده بود، وقتی قصد داشت به کلاهبرداری 2 میلیاردی از یک موسسه خیریه دست بزند، در محاصره پلیس قرار گرفت.

در نخستین ماه‌های امسال، کارآگاهان پلیس پایتخت  از کلاهبرداری 400 میلیون  تومانی یک مرد جوان که پس از اجاره کردن یک گاراژ به کلاهبرداری از تجار و کسبه تهرانی دست زده بود اطلاع پیدا کردند.

شاکیان در توضیح نحوه کلاهبرداری مرد جوان گفتند: وی مدتی قبل گاراژ بزرگی را در نزدیکی میدان محمدیه کرایه کرد، ما  محموله های خود را که اکثرا برنج و مواد خوراکی بودند در آنجا تخلیه کرده و به  امانت در آنجا می گذاشتیم، اما صبح امروز وقتی به گاراژ رفتیم متوجه شدیم او نیمه شب گذشته با  استفاده از چند کامیون تمامی محموله‌هارا که ده‌ها  میلیون تومان ارزش داشت بارگیری کرده و از آن زمان متواری شده است.   

در حالی که بررسی ها برای شناسایی مرد جوان آغاز شده بود مرد کلاهبردار با فروش اموال مسروقه ، مرکز طبخ غذای بزرگی درمنطقه نارمک به راه انداخت و بار دیگر با نقشه ای جدید دست به کلاهبرداری تازه‌ای زد .

 این کلاهبردارحرفه ای  این بار با استفاده از چک های مسروقه وجعلی مقادیر زیادی مواد خوراکی را به بهانه استفاده در مرکز طبخ غذای خود خریداری کرد، اما قبل از سررسید چک‌ها و پس از فروش اجناس خریداری شده به رستوران‌های دیگر متواری شد.

سرهنگ داوودسلطانی، معاون آگاهی تهران روز گذشته با تایید خبر دستگیری این مرد کلاهبردار گفت: وقتی کارآگاهان اداره 17 آگاهی پایتخت که جستجو برای دستگیری مرد کلاهبردار را در دستور کار خود داشتند، در مسیر تحقیقات خود به مرکز طبخ غذای قلابی مرد کلاهبردار رسیده و متوجه شدند وی بار دیگر به کلاهبرداری چندصد میلیونی دست زده است ، پرونده به صورت ویژه تحت بررسی قرار گرفت.

این بار در حالی که بررسی‌های نامحسوس کارآگاهان نشان می داد مرد کلاهبردار در سومین نقشه خود قصد کلاهبرداری 2 میلیاردی از یک موسسه خیریه را دارد، عملیات ویژه‌ای برای دستگیری وی آغاز شده و پس از آنکه مخفیگاه متهم درخانه ای درخیابان طرشت شناسایی شد، وی درمحاصره پلیس قرارگرفته وبازداشت شد.

این گزارش حاکی است تحقیقات پلیسی از مرد کلاهبردار که دارای 3 سابقه کلاهبرداری است در اداره 17 آگاهی پایتخت ادامه دارد.

کد خبر 16072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز