سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: تنها شاهد سرقت از خانه ای در شمال تهران، زمانی که شماره پلاک پیکان مرموزی را در محل سرقت یادداشت می کرد، تصور نمی کرد که این خودرو متعلق به2 سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو باشد.

مدتی پیش هنگامی که ماجرای سرقت از خانه ای در شمال تهران به پایگاه یکم آگاهی پایتخت گزارش شد، تیمی از کارآگاهان عازم محل سرقت شدند.

آنان در تحقیق از اهالی محل متوجه شدند دقایقی قبل از سرقت یک پیکان سفید رنگ که سرنشینان آن رفتار مرموزی داشتند در محل دیده شده است.

زمانی که یکی از همسایه‌ها شماره پلاک این خودرو را در اختیار ماموران قرار داد، به دستور قاضی علی رضا روستا طسوجی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 1، تحقیقات پلیسی برای دستگیری مالک خودرو آغاز شد و مدتی بعد ماموران موفق شدند این مرد را شناسایی کنند.

از آنجا که احتمال می رفت مالک پیکان سارق حرفه ای خانه ها باشد، ماموران او را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند، اما در این تحقیقات مشخص شد که این مرد سارق خانه نبوده بلکه یک سارق حرفه ای لوازم خودرو است.

بررسی های بعدی نشان داد او  هر روز همراه یکی از دوستانش سوار پیکان سفید رنگش شده و به سراغ خودروهای  پژو 206، 405 و زانتیا  در کوچه های خلوت شمال تهران می رود.

سپس در یک چشم به هم زدن چرخ یا دیگر لوازم این خودروها را به سرقت برده و از محل متواری می شود.

با به دست آمدن این اطلاعات دستور بازداشت سارقان صادر شد، اما زمانی که ماموران برای دستگیری آنها پا به مخفیگاهشان گذاشتند، هر دوی آنها از محل فرار کردند.

به این ترتیب تعقیب و گریز خیابانی آغاز شد و سرانجام ماموران موفق شدند با شلیک گلوله هر دو سارق فراری را دستگیر کنند.

در بازجویی از متهمان مشخص شد یکی از آنها مالک مغازه لاستیک فروشی است و به همین خاطر پس از سرقت لاستیک خودروها، آنها را در مغازه اش به فروش می‌رسانده است.

با اعتراف متهمان به سرقت از 800 خودرو در شمال تهران، بازپرس روستا برای هر دوی آنها قرار بازداشت صادر کرد و پلیس توانست با شناسایی تعدادی از مالباختگان، اموال مسروقه را به آنها بازگرداند.

کد خبر 15144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز