گروه حوادث: با دستگیری 2 برادر فیوج در کرج، راز سرقتهای زنجیره‌ای از مشتریان بانکهای تهران فاش شد.

از مخفیگاه این 2 سارق که خود را مأمور پلیس معرفی می‌کردند تعداد زیادی کارت جعلی و بی‌سیم قلابی به دست آمد.

پول زور بده!

رسیدگی به پرونده سرقتهای این 2 برادر جوان هنگامی‌آغاز شد که کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی تهران در بررسی چندین پرونده سرقت میلیونی از مشتریان بانکها متوجه شدند، در تمامی‌سرقتها، شاکیان گفته‌اند 2 مرد جوان که سوار برخودروهای مدل بالا بوده‌اند، با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس پولهای آنها را به سرقت ‌برده‌اند.

وقتی در چهره نگاری‌های پلیسی، مالباختگان تصاویر مشابهی از 2 مرد جوان ارائه کردند، تحقیقات پلیسی برای ردزنی سارقان مأمور نما آغاز شد.

از آنجایی که احتمال می‌رفت این دو سارق که به صورت بسیار حرفه‌ای و ماهرانه‌ دست به سرقت می‌زدند، در اداره پلیس سوابقی داشته باشند، کارآگاهان به بررسی تمامی‌فایلهای سوابق متهمان دست زدند و در این تحقیقات بود که مشخص شد سارقان جوان دو برادر  فیوج  هستند که به تازگی از زندان آزاد شده و فعالیت مجدد خود را آغاز کرده‌اند.

با این اطلاعات شناسایی پاتوقهای سارقان در دستور کار قرار گرفت و وقتی که مخفیگاه آنها در کرج شناسایی شد، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی مخفیگاه آنها را به محاصره درآورده و آنها را دستگیر کردند.

به این ترتیب در حالی که در بازرسی مخفیگاه سارقان تعداد زیادی کارت جعلی مأموران پلیس و بی‌سیم قلابی کشف و ضبط شده بود بازجویی از آنها آغاز شد.

دزدی با خودروهای مدل بالا

سرهنگ سلطانی - معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران- روز گذشته با اعلام خبر دستگیری متهمان گفت: با انتقال متهمان به پایگاه دوم اداره آگاهی، آنها تا کنون به سرقت 14 میلیون و 500 هزار تومان اعتراف کرده‌ و مدعی شدند با شناسایی طعمه‌های خود در داخل بانک، آنها را زمانی که از بانک خارج می‌شدند با خودروهای پژوپارس، 206 و پراید تحت تعقیب قرار داده و در فرصتی مناسب با جعل عنوان مأمور پلیس اقدام به سرقت پول‌هایش می‌کرده‌اند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران افزود: با دستور بازپرس شعبه 14 ناحیه 5 متهمان هم اکنون با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و کسانی که به این روش در غرب تهران و شهرستانهای استان تهران از جمله رباط‌کریم، کرج و شهریار طی 10 ماه گذشته از آنها سرقت شده است می‌توانند با مراجعه به پایگاه دوم آگاهی در خیابان زنجان شمالی یا با تماس با شماره تلفن 9 ـ 66005036 متهمان را شناسایی کنند.

کد خبر 14768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز