گروه حوادث: قدیمی‌ترین سارق آپارتمان‌های پایتخت که از سال 1342 در رفت و آمد به زندان بوده، هفته گذشته زمانی که برای سی امین بار دستگیر شد مدعی شد نمی‌تواند سرقت نکند چرا که به سرقت معتاد شده است.

ماجرای دستگیری این سارق

60 ساله زمانی در دستور کار قرار گرفت که ماموران اداره 17 آگاهی تهران با شکایت‌های مشابهی درباره سرقت از آپارتمانها با روش بازکردن مغزی در خانه روبرو شدند.

وقتی ماموران با بررسی‌ پرونده‌ها دریافتند در تمامی‌سرقت‌ها سارق سالخورده و شیک پوش پس از ورود به خانه در ساعات وسط روز پول نقد، چک‌های مسافرتی و طلاجات را به سرقت برده است، شناسایی وی در دستور کار قرار گرفت.

وقتی با بررسی سوابق سارقان حرفه‌ای مشخص شد که سارق سابقه‌دار  به نام مهدی که در این شیوه مهارت عجیبی دارد، یک سال قبل از زندان آزاد شده است، محل زندگی وی که آپارتمان شیکی در شمال شهر بود شناسایی و وی بیست و دوم دی ماه در عملیات ضربتی ماموران اداره 17 آگاهی تهران به دام افتاد.

با دستگیری این سارق که قدیمی‌ترین سارق تهران به شمار می‌رود، وی در بازجویی‌های اولیه  به 17 فقره سرقت در مناطق شمیران، یوسف‌آباد و پاسداران در یکسال گذشته و پس از آزادی از زندان اعتراف کرد.

وی در مورد شیوه سرقتها گفت: بعد از شناسایی آپارتمانهای مورد نظر در ساعات 10 تا 14 به آنجا رفته و با بالا و پایین کردن مغزی،در خانه‌ها را به راحتی بازکرده و دست به سرقت می‌زدم. سارق سالخورده در ادامه بازجویی‌ها مدعی شد که به سرقت معتاد شده و دیگر نمی‌تواند دست از این کار بردارد.

سرهنگ سلطانی- معاون اداره مبارزه با سرقت اداره آگاهی تهران- روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: سارق شیک‌پوش که بیش از 30 سال است دست به سرقت می‌زند، در سرقت‌های خود بسیار خونسرد عمل کرده و چون ظاهر مرتبی داشته کسی در راهروهای آپارتمان به وی مظنون نمی‌شده است. 

معاون اداره مبارزه با سرقت آگاهی در ادامه افزود: این متهم که دارای 30 فقره سابقه کیفری است،با اتومبیل پژو نوک مدادی و یشمی‌رنگ در محل‌های سرقت حضور داشته است. 

سرهنگ سلطانی در ادامه از کسانی که به این روش مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست با مراجعه به اداره 17 و یا تماس با شماره تلفن 51055389 وی را شناسایی کنند.

کد خبر 14565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز