گروه حوادث: اعضای باندی که با جعل عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر به سرقت‌های میلیونی در کرج دست زده‌اند، پس از دستگیری در بازجویی‌های اولیه مدعی شدند تا کنون نقشه 20 سرقت را طراحی و اجرا کرده‌اند.

صبح ششم آبان‌ ماه گذشته، یک قاضی بازنشسته دادگستری به مرکز پلیس در خیابان عظیمیه رفت و مدعی شد دقایقی قبل2 سرنشین خودرو پیکانی با ربودن چند میلیون تومان چک مسافرتی وی متواری شده‌اند.

این مرد در توضیح ماجرا گفت: ساعتی قبل زمانی که بعد از گرفتن7 میلیون تومان چک مسافرتی از یکی از شعب بانک، قصد سوار شدن به خودرو پژویم را داشتم، ناگهان پیکان سفید رنگی مقابلم توقف کرد.  لحظاتی بعد 2 سرنشین خودرو که خود را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی می‌کردند، به من گفتند بایدخودروم را مورد بازرسی قرار دهند.

من که به حرکات آنها مشکوک شده بودم از آنها خواستم کارت شناسایی‌شان‌را نشان دهند، آنها نیز بعد از نشان دادن کارت شناسایی، خودروم را مورد بازرسی قرار داده و سپس اقدام به بازرسی بدنی‌ام کردند.

در این هنگام یکی از آنها که مرد حدوداً 50 ساله‌ای بود، از خودرو پیاده شده و به بهانه بازرسی بدنی7 میلیون تومان ‌چک مسافرتی‌ای را که همراهم بود از جیبم خارج کرده و به سرعت سوار بر خودروشان متواری شدند. بعد از رفتن این دو مرد بود که متوجه شدم آنها سارق هستند، ولی تلاشم برای پیدا کردن آنها بی نتیجه ماند.

شکایت‌های مشابه در اداره آگاهی

با طرح این شکایت، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کرج به سرپرستی سرهنگ محمد عیوضی مامور پیگیری پرونده شدند.

با شروع بررسی‌ها در حالی که در همان نخستین بررسی‌ها مشخص شده بود شکایت‌های مشابه متعددی از سارقان مامورنما به اداره پلیس ارجاع شده است، یکی از شاکیان با اعلام شماره پلاک خودرو پیکان، سرنخ مهمی را در اختیار پلیس قرار داد.

سارقان خانوادگی

با این سرنخ وقتی که در تحقیقات پلیسی، رد پیکان سرقتی در جلوی خانه یک پیرمرد در حصارک پیدا شد، ماموران به سراغ صاحبخانه رفتند که در بازجویی از وی مشخص شد خودروی پارک شده متعلق به نوه پیرمردی به نام وحید است که هر شب آن را به بهانه اینکه پارکینگ ندارد در جلوی خانه آنها پارک می کند.

با اعترافات وحید، وی و همدستانش در خانه ای در حیدر آباد دستگیر شدند.در جریان بازجویی ها از سارق جوان و همدستانش، وی با اعتراف به اینکه سرقت‌ها را  با همدستی عمویش انجام می داده است. به همراه سایر اعضای باند به 20 فقره سرقت تحت عنوان مامور پلیس و سرقت 4 دستگاه خودرو سواری اعتراف کردند.

سرهنگ حجت‌الله مفاخری- رئیس اداره آگاهی کرج- روز گذشته با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند گفت: هم اکنون تلاش برای دستگیری  سرکرده فراری باند در حالی ادامه دارد که بازپرس پوراحمدی از کسانی که در مناطق مرکزی کرج به این روش مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواسته است جهت مواجهه حضوری به اداره آگاهی کرج مراجعه کنند.

کد خبر 14653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز