پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: 4 زن جوان که در 2 باندجداگانه، دست به سرقت از طلافروشی های تهران می‌زنند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

سرقت طلا با دختر بچه
اعضای نخستین باند، دو زن جوان هستند که با  مخفی کردن طلاها در پشت دختر بچه ای که در بغل دارند، آنها را به سرقت می‌برند.

مدتی پیش مرد جوانی که مالک یک طلافروشی در غرب تهران است به شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 رفت و از دو زن جوان که از طلافروشی او سرقت کرده بودند شکایت کرد. این مرد به بازپرس حسن جراحی گفت: عصر روز 14 دی، دو زن جوان که یکی از آنها دختر بچه ای در بغل داشت وارد مغازه ام شدند و خواستند تعدادی سرویس طلا به آنها نشان دهم. من هم سرویس‌ها را یکی پس از دیگری روی میز گذاشتم و آنها شروع به دیدن طلاها کردند.

در همین هنگام یکی از آنها دختر بچه ای را که در بغل داشت، روی میز گذاشت و یک دستبند طلا، تعدادی النگو و دو انگشتر را دستش کرد تا آنها را آزمایش کند. زن دیگر نیز مدام از من می‌خواست سرویس و جواهرات دیگری را نیز به او نشان دهم تا بتواند از میان آنها یکی را انتخاب کند.


مالک طلافروشی ادامه داد: از آنجا که دو زن جوان مودبانه حرف می‌زدند و ظاهر مناسبی داشتند، به آنها اعتماد کردم و جواهرات دیگری را نیز به آنان نشان دادم اما پس از 15 دقیقه زنی که ظاهرا مادر بچه بود، انگشتر و النگوها را از دستش در آورد و به من پس داد.

 این زن سپس  بچه اش را بغلش گرفت و با این بهانه که پول کافی برای خرید طلاهای دلخواهش ندارد از زن دیگر خواست هر چه زودتر مغازه را ترک کنند. در آن لحظه به خاطر اینکه زن جوان بچه در بغلش داشت نتوانستم دستهایش را که پشت دختر بچه مخفی کرده بود ببینم ولی 3دقیقه پس از رفتن آنها فهمیدم آن زن دستنبد یک میلیون و 500 هزار تومانی را که دستش کرده بود همراه خود برده است. پس از اطلاع از این ماجرا به خیابان دویدم ولی از آن دو زن خبری نبود و آنها در میان جمعیت ناپدید شده بودند.


کف زنی طلاها، شگرد باند دوم
اعضای دومین باند که آنها نیز دو زن جوان هستند با سرگرم کردن طلافروشها اقدام به کف زنی گردنبند یا دستبند طلا می‌کنند.


یکی از مالباختگان در تشریح نحوه فعالیت این باند به بازپرس شعبه 15 گفت: چند روز پیش 2زن جوان وارد مغازه‌ام شدند و گفتند می‌خواهند گردنبند و سینه ریز بخرند. من هم تعدادی گردنبند به عنوان نمونه به آنها نشان دادم و یکی از آنها شروع به آزمایش کردن گردنبندها کرد.


وی ادامه داد: در حالی که زن دیگر با حرف زدن و دیدن جواهرات مغازه مرا سرگرم کرده بود، همدست او پس از بازکردن گردنبندها، احتمالا یکی از آنها را در میان لباس‌هایش مخفی کرد و با گفتن اینکه پول کافی برای خرید ندارد، خارج شدند. اما دقایقی از خروج آنها نگذشته بود که فهمیدم آنها با این شگرد گردنبند 2 میلیون تومانی را به سرقت برده‌اند.


هشدار به طلافروشی‌ها
در حالی که دوربین های مداربسته طلافروشی تمامی حرکات اعضای این دو باند را ضبط کرده اند بازپرس جراحی فیلم و عکس های تهیه شده از سارقان را در اختیار پلیس قرار داد و به این ترتیب جست و جو برای شناسایی آنها آغاز شد.


بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 با هشدار به مالکان طلافروشی ها از آنها خواست تا زمانی که از پس دادن تمامی جواهرات از سوی مشتریان مطمئن نشده اند اجازه خروج به آنها ندهند و سعی کنند تمامی حرکات مشتریان خود را زیر نظر داشته باشند.


 وی با بیان این که استفاده از دوربین مداربسته در این طلافروشی ها باعث شده است تا پلیس بهترین سرنخ را در دست داشته باشد از کسانی که از مخفیگاه سارقان اطلاعی دارند خواست با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 در فلکه دوم صادقیه، خیابان اباذر ماجرا را به بازپرس پرونده اطلاع دهند.

کد خبر 14190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز