گروه حوادث: سارق سابقه دار معروف به گوش شکسته با وسوسه طعمه‌های خود در بانک از آنها می‌خواست پس انداز خود را به بانک دیگری که جایزه 4 میلیونی می‌دهد ببرند ولی در بین راه پولها را به سرقت می‌برد، طعمه‌های او در این سرقتها بازنشستگانی هستند که برای دریافت حقوق خود به بانک رفته‌بودند.

از نخستین روزهای بهمن ماه، کارآگاهان دایره هفتم اداره آگاهی تهران، با پرونده‌ عجیبی روبرو شدند که شاکیان آن مردان و زنان بازنشسته‌ای بودند که ادعا می‌کردند مرد چرب زبانی با فریب آنها و با ربودن پس انداز بانکی‌شان متواری شده است.

در حالیکه هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می شد، تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس ماموریت یافتند تا سارق حیله گر را شناسایی کنند.

در بازجویی‌های مقدماتی از یکی از مالباختگان که پیرمرد بازنشسته ای بود وی در توضیح شگرد سرقت پس اندازش به ماموران گفت: ساعاتی قبل زمانیکه برای گرفتن حقوق ماهیانه‌ام به یکی از شعب بانک‌ در مرکز شهر رفته بودم، مرد  میانسالی که پشت سر من در صف ایستاده بودشروع به صحبت کرد.

در لابلای صحبتمان وقتی او درباره اینکه چند سال است که بازنشسته شده ام سئوالاتی پرسید و وقتی که به او سال بازنشستگی ام را گفتم با بیان اینکه من بسیار خوش‌شانس هستم گفت: دولت برای بازنشستگانی با شرایط من، در یکی از بانکها پاداش 4 میلیونی در نظر گرفته است و اگر زودتر حساب خود را در این بانک مسدود کرده و در بانک جدید، حسابی باز کنم این پاداش به من تعلق می‌گیرد. در حالی که فریب حرفهای این مرد را که وانمود می کرد در زمینه بانکی اطلاعات زیادی دارد را خورده بودم، تمامی موجودی حسابم را از بانک گرفته و همراه این مرد برای افتتاح حساب به سمت آن بانک به راه افتادم.

در بین راه این مرد با اصرار از من خواست برای کمک به من کیفم را برایم بیاورد، من هم که به خاطر چرب زبانی این مرد به او اعتماد پیدا کرده بودم کیفم را به وی دادم، اما همین فرصت کافی بود تا او فرار کند و تازه آنوقت بود که متوجه نقشه ماهرانه این مرد برای سرقت پس‌اندازم شدم.

با ادعاهای این مرد و مالباختگان دیگری که از مرد سارق شکایت کرده بودند، کارآگاهان به چهره‌نگاری مرد سارق دست زدند و آنوقت بود که مشخص شد، مرد فریبکار یک سارق سابقه دار معروف به گوش‌شکسته است که چند ماه قبل از زندان آزاد شده است.

وقتی این مرد در تحقیقات ویژه کارآگاهان پلیس پایگاه هفتم در مخفیگاه خود در مرکز تهران به دام افتاد، در بازجویی‌های اولیه به 30 فقره سرقت با این روش اعتراف کرد.  

سرهنگ سلطانی- معاون اداره مبارزه با سرقت اداره آگاهی تهران- روز پنجشنبه با اعلام خبر دستگیری این جوان گفت: سارق قوی‌هیکل که تا کنون 15 شاکی وی را شناسایی کرده اند،مدعی است در برخی از سرقت‌های خود با طعمه‌های خود طرح دوستی ریخته و با شناسایی محل زندگی آنها و با اعلام اینکه یک فروشگاه دولتی اقلام کوپنی مختلفی
می دهد به همین شیوه کوپن‌های آنها را به سرقت برده است.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی تهران با بیان اینکه افراد خصوصا در اماکنی مانند بانکها نسبت به کسانی که بدون آشنایی قبلی با آنها طرح دوستی می‌ریزند باید بسیار هشیار باشند گفت: هرگونه تغییر در شرایط حسابها  از طریق رسانه‌ها اعلام می شود.  این گزارش حاکی است، متهم با قرار در بازداشت به سر می‌برد تا بقیه مالباختگان شناسایی شوند.

کد خبر 14767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز