چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

مرد افغانی که با شگردی ماهرانه دست به جعل مدارک شناسایی، احکام آزادی زندانیان و اسناد رسمی زده و این مدارک را با قیمت هنگفتی به مشتریانش در تهران می‌فروخت، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، صبح ۵ خرداد، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های پایتخت به مرد جوانی که رفتار مرموزی داشت مشکوک شدند و وقتی دریافتند وی هیچ‌گونه مدرک شناسایی همراه خود ندارد، به بازرسی بدنی وی پرداختند.

با کشف حکم آزادی یک زندانی که در جیب این مرد بود، کارآگاهان وی را به اداره پلیس منتقل کرده و در تحقیقات اولیه دریافتند متهمی که حکم آزادی‌اش در جیب مرد مرموز بود، در زندان به سر می‌برد و حکم پرونده او هنوز صادر نشده است.

با این اطلاعات، کارآگاهان به بررسی حکم کشف شده از مرد مرموز پرداختند و وقتی متوجه شدند این حکم به طرز ماهرانه‌ای جعل شده است، بازجویی از او را آغاز کردند.

این مرد که قاسم نام دارد وقتی دید چاره‌ای جز اعتراف ندارد مدعی شد حکم آزادی جعلی را از یک مرد افغانی در جنوب تهران خریده و قصد داشته با استفاده از آن یکی از دوستانش را از زندان آزاد کند.

با این اعترافات، تحقیقات برای دستگیری مرد افغانی آغاز شد و کارآگاهان پس از شناسایی محل زندگی این مرد، با دریافت دستور قضائی قدم به خانه او گذاشتند.  مرد افغانی وقتی خود را در محاصره پلیس دید، تسلیم ماموران شد و کارآگاهان پس از انتقال او به‌خودروی پلیس به بازرسی داخل خانه‌اش پرداختند.

با کشف تعداد زیادی شناسنامه، گذرنامه، احکام قضائی، چک‌های بانکی، بیمه‌نامه و اسناد رسمی که به طرز ماهرانه‌ای جعل شده بودند،  متهم به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها پرده از فعالیت یک ساله‌اش در زمینه جعل اسناد و مدارک در تهران برداشت.

وی که فارغ‌التحصیل رشته شیمی است مدعی شد که بیشتر این مدارک را برای اتباع افغانی مقیم تهران جعل می‌کرده و در ازای فروش آنها به مشتریانش مبالغ هنگفتی دریافت می‌کرده است.

کد خبر 53476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز