مهدیه مصطفایی: قاچاقچی ایرانی با حضور در کافه‌ها و رستوران‌های لاهور پاکستان، جوانان جویای کار را شناسایی می‌کرد و در مقابل گرفتن مبالغ هنگفت، آنها را با وعده استخدام در کارهای ساختمانی به ایران قاچاق می‌کرد.

۳۵ کارگر پاکستانی در یک کامیون

ماجرای شبکه قاچاق انسان هفته گذشته و هنگامی فاش شد که یکی از اهالی منطقه خزانه تهران در تماسی با کارآگاهان پلیس از رفت‌وآمدهای عجیب به خانه‌ای در این منطقه خبر داد.

این مرد در تماس تلفنی به ماموران گفت: نیمه‌شب گذشته یک کامیون در جلوی ساختمان ۲‌طبقه مخروبه‌ای در منطقه توقف کرد و سپس بیش از 30‌مرد جوان که به‌نظر می‌رسید افغانی یا پاکستانی باشند از آن پیاده شدند که سرو صداهای آنها باعث ایجاد مزاحمت برای اهالی محل شده است.

با این گزارش، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت با دستور ویژه قاضی شریفی- دادیار شعبه ۴ دادسرای شهرری- تحقیقات خود را برای روشن شدن ماجرا آغاز کردند و در نخستین مرحله ساختمان ۲ طبقه را به‌صورت مخفیانه تحت نظر قرار دادند.

در حالی که بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد مردان ناشناس همگی اتباع پاکستان هستند که توسط قاچاقچیان انسان به تهران منتقل شده‌اند، ماموران در عملیاتی ضربتی، قدم به این ساختمان گذاشتند و ۳۵ مسافر ناخوانده را که با پاسپورت‌های جعلی به ایران انتقال یافته بودند، دستگیر کردند اما مرد ایرانی متواری شد. با انتقال اتباع پاکستانی به پلیس آگاهی، بازجویی از آنها آغاز شد.

شکار در رستوران‌ها

در حالی که هیچ‌یک از اتباع پاکستانی قادر به صحبت کردن به زبان فارسی نبودند، ماموران پلیس با کمک مترجم به بازجویی از یکی از دستگیرشدگان که قاچاقچی انسان ایرانی وی را به‌عنوان معاون خود معرفی کرده بود، پرداختند.

این مرد هنگامی که در مقابل ماموران قرار گرفت با بیان اینکه وی و دیگر اعضای گروه، فریب قاچاقچی ایرانی را خورده و مبالغ هنگفتی برای آمدن به ایران پرداخته‌اند، گفت: مدتی قبل وقتی در یک کافه در شهر لاهور پاکستان بودم با مردی ایرانی آشنا شدم.

او مدعی بود در ایران پیمانکار بزرگ کارهای ساختمانی است و برای همین به تعداد زیادی کارگر نیاز دارد که قصد دارد آنها را در مقابل گرفتن چند صد دلار به ایران منتقل کند.

وقتی که وی از درآمدهای هنگفت در ایران برایم حرف زد با پیشنهاد وی وسوسه شدم و بنابراین او مرا به‌عنوان معاون خودش و مسئول هماهنگی کارهایش در پاکستان انتخاب کرد.

این مرد جوان افزود: قرار شد بعد از پیدا کردن افراد دیگری او همه ما را با تهیه پاسپورت‌های جعلی به ایران انتقال دهد اما وقتی من و ۳۴ کارگر جوان دیگر سوار بر یک کامیون به ایران رسیدیم پلیس ما را دستگیر کرد و مرد قاچاقچی متواری شد.

قاضی شریفی با بیان اینکه بررسی‌ها برای روشن شدن شگرد قاچاقچی انسان در انتقال اتباع پاکستانی به ایران ادامه دارد، گفت: تحقیقات برای بازداشت مرد قاچاقچی آغاز شده است.

کد خبر 57195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز