دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

گروه حوادث: ۲ مرد بنگاهدار زمانی که متوجه شدند مالک یک زمین گرانقیمت در غرب تهران مدتهاست در خارج از کشور زندگی می‌کند، با اسناد جعلی این زمین را به ۳ نفر فروختند و ۴۰۰ میلیون تومان به جیب زدند.

راز مردان کلاهبردار زمانی فاش شد که خریداران همزمان برای سرکشی به زمین به آنجا رفته بودند. آنها وقتی متوجه شدند مردان بنگاهدار این زمین را همزمان به 3 نفر فروخته و پس از کلاهبرداری میلیونی پا به فرار گذاشته‌اند، به اداره پلیس رفتند و ماجرا را به ماموران اطلاع دادند.

پس از شکایت مالباختگان، تحقیقات پلیسی برای شناسایی مردان کلاهبردار آغاز شد و کارآگاهان با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده از متهمان موفق شدند یکی از آنها را دستگیر کنند.

این مرد پس از انتقال به اداره پلیس منکر کلاهبرداری شد اما وقتی مشخص شد مالک اصلی زمین در خارج از کشور زندگی می‌کند و وی با تهیه اسناد جعلی زمین را به فروش رسانده است، با اعتراف به کلاهبرداری از مالباختگان گفت: مدتی قبل من و یکی از همکارانم که او هم در یک بنگاه معاملات ملکی کار می‌کرد متوجه شدیم صاحب زمین گرانقیمتی در غرب تهران یک زن میانسال است که از مدت‌ها قبل در خارج از کشور زندگی می‌کند.

به همین خاطر تصمیم به فروش این زمین گرفتیم و با تهیه اسناد جعلی و چاپ آگهی فروش زمین در روزنامه‌ها طعمه‌هایمان را شناسایی کردیم و آنها را جداگانه به محل زمین بردیم و وقتی قرار شد آنها زمین را خریداری کنند، از هر کدام از خریداران مبلغی به‌عنوان ودیعه دریافت کردیم. سپس در حالی که ۴۰۰ میلیون تومان از این طریق به جیب زده بودیم، پا به فرار گذاشته و ناپدید شدیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری متهم فراری پرونده ادامه دارد، از شهروندانی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده است خواست برای شکایت از متهمان به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 62224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز