آزاده مختاری: مرد میانسال که به بهانه ازدواج با دختر جوان، خواستگار قبلی او را شناسایی کرده بود، وقتی قصد داشت با شکایت صوری از خواستگار جوان اخاذی کند، از سوی پلیس بازداشت شد.

مدتی قبل دختر جوانی به اداره آگاهی تهران رفت و از خواستگار سابقش به اتهام انتشار عکس‌های او شکایت کرد. این دختر به ماموران گفت: ماه‌ها قبل مرد جوانی به خواستگاری‌ام آمد و اصرار داشت تا با من ازدواج کند، اما چون علاقه‌ای به او نداشتم به وی جواب رد دادم.

پس از گذشت چند ماه از این ماجرا، در حالی که قرار بود با مرد دیگری ازدواج کنم یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت عکس‌های مونتاژ شده من در کوچه و خیابان پخش شده است.

با دیدن این عکس‌ها بود که فهمیدم خواستگار سابقم برای آنکه از من انتقام بگیرد، عکس مرا مونتاژ کرده و با انتشار این تصاویر در محل زندگی‌ام قصد دارد مانع از ازدواج من با مرد مورد علاقه‌ام شود. به همین خاطر تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

پس از اظهارات دختر جوان ، به دستور سلیمانی- قاضی دادسرای جنایی تهران- خواستگار سابق این دختر به دادسرا احضار شد اما در بازجویی‌ها ادعای شاکی را تکذیب کرد و مدعی شد هیچ عکسی از دختر جوان منتشر نکرده است. 

اظهارات این مرد در حالی صورت می‌‌گرفت که ماموران در جریان رسیدگی به این پرونده متوجه مرد 40 ساله‌ای به نام حسن شدند که در تمامی مراحل تحقیق همراه دختر جوان بود. این مرد مدعی بود نامزد دختر جوان است و در یکی از نهادهای دولتی کار می‌کند اما از آنجا که رفتار او مشکوک به‌نظر می‌رسید، کارآگاهان به استعلام  وضعیت وی پرداختند. 

وقتی مشخص شد اظهارات حسن دروغ است و هیچ فردی با مشخصات او در نهاد دولتی مورد نظر کار نمی‌کند، ظن پلیس به او بیشتر شد و مرد  میانسال تحت بازجویی‌ قرار گرفت.

نقشه اخاذی از خواستگار سابق

در جریان این بازجویی‌ها مشخص شد شکایت دختر جوان از خواستگار سابقش دروغ بوده و او با این کار قصد اخاذی از خواستگار خود را داشته است.

به این ترتیب،  دختر جوان به اداره پلیس احضار شد و در جریان بازجویی‌ها گفت: « چند ماه پیش بود که با حسن آشنا شدم، او به خواستگاری‌ام آمده بود و قرار بود با هم ازدواج کنیم، یک روز وقتی به  او  گفتم که قبل از او مرد جوانی به خواستگاری‌ام آمده   و اصرار داشت با من ازدواج کند، ناراحت شد و تصمیم گرفت از خواستگار سابقم انتقام بگیرد.

برای همین از من خواست به اداره آگاهی بروم و با این ادعا که خواستگار سابقم عکس‌های مرا مونتاژ و در شهر پخش کرده است، از وی شکایت کنم».

دختر جوان ادامه داد: ابتدا با درخواست حسن مخالفت کردم ولی وقتی با اصرار او مواجه شدم به اداره آگاهی رفتم و فرم شکایت‌نامه را پر کردم.

اما بعد از شکایت تازه فهمیدم که حسن با این کار قصد اخاذی از خواستگار سابقم را دارد و همه این ماجرا نقشه‌‌ای برای به دست آوردن پول است. بنابراین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم اما تهدیدهای حسن باعث شد از این کار صرف‌نظر کنم.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی -معاون پلیس آگاهی پایتخت- روز گذشته با اعلام این خبر گفت: پس از اعترافات دختر جوان، برای او و نامزدش قرار قانونی صادر شد و از آنجا که احتمال می‌رود حسن کلاهبرداری‌های مشابه دیگری را مرتکب شده باشد، شاکیان  احتمالی  می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 62652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز