سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: 2 سارق حرفه‌ای که شبانه اقدام به سرقت از خانه‌های شمال تهران می‌کردند، تصور نمی‌کردند کارت سوختی که از یکی از خانه‌ها به سرقت برده‌اند، راز آنها را فاش کند

تحقیقات کارآگاهان پایگاه اول آگاهی تهران برای شناسایی متهمان به‌دنبال شکایت مرد میانسالی آغاز شد که مدعی بود سارقان ناشناس پس از ورود به خانه‌اش اموال با ارزش او به ارزش 50میلیون تومان را به سرقت برده‌‌اند.

این مرد به قاضی نیک صفت - بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه یک تهران- گفت: مالک یک مغازه طلا فروشی در مرکز شهر هستم و چند روز پیش تصمیم گرفتم برای دیدن اقوام نزدیکم به شهرستان سفر کنم.

پس از چند روز وقتی به خانه برگشتم در کمال تعجب متوجه شدم سارقان ناشناس با شکستن قفل در ورودی، وارد خانه‌ام شده و اقدام به سرقت لوازم با ارزش مثل طلا و جواهراتم به ارزش 50 میلیون تومان کرده‌اند.

پس از اظهارات این مرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای یافتن ردی از سارقان شب‌رو آغاز شد.

وقتی در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان علاوه‌ بر جواهرات و اموال با ارزش شاکی پرونده، کارت سوخت او را نیز به سرقت برده‌‌اند، نخستین سرنخ‌ها در اختیار گروه تحقیق قرار گرفت  و ماموران به ردزنی این کارت پرداختند.

مدتی بعد در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد این کارت سوخت در پمپ بنزین‌های یکی از شهرهای شمالی کشور مورد استفاده قرار گرفته است، ماموران عازم این شهر شدند و به بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته پمپ‌بنزین پرداختند. در این میان آنها موفق شدند خودرویی را که با کارت سوخته مسروقه اقدام به سوخت گیری کرده بود، شناسایی کنند.

با شناسایی این خودرو، بررسی‌ها برای دستگیری مالک آن آغاز شد و مدتی بعد ماموران این مرد را هنگام استفاده از کارت سوخت مسروقه در یکی از پمپ‌بنزین‌ها دستگیر کردند.

من بی‌گناهم

مرد جوان وقتی متوجه شد کارت سوختی که او در اختیار دارد مدتی قبل از خانه‌ای در تهران به سرقت رفته است، به ماموران گفت: باور کنید از مسروقه بودن کارت خبر نداشتم.

چند هفته پیش وقتی برای انجام کاری به تهران رفته بودم، با مردی آشنا شدم که می‌گفت قصد فروش کارت سوختش را دارد.

من هم با پرداخت  مبلغی، کارت را خریداری کردم و همراه خودم به شهرستان آوردم اما هیچ وقت تصور نمی‌کردم این کارت مسروقه است.

آخر خط 2 سارق

پس از اظهارات مرد جوان، در حالی که وی توانسته بود مشخصات کاملی از فروشنده کارت سوخت را به گروه تحقیق ارائه دهد، ماموران متوجه شباهت این مشخصات با مشخصات یک سارق سابقه‌دار به نام میعاد شدند که سوابق متعددی در سرقت از خانه‌ها داشت.

از آنجا که احتمال می‌رفت این سارق حرفه‌ای در سرقت از خانه مرد طلافروش دست داشته باشد، بررسی‌ها برای دستگیری او آغاز شد و مدتی بعد ماموران موفق شدند با شناسایی مخفیگاه این مرد، او و همدستش را دستگیر کنند.

متهمان که مدعی بودند پلیس آنها را اشتباهی دستگیر کرده است، وقتی توسط خریدار کارت سوخت مسروقه شناسایی شدند لب به اعتراف گشودند  و به سرقت از خانه مرد طلافروش اعتراف کردند.

بازپرس نیک‌صفت، با بیان این خبر گفت: این 2 متهم که تصور نمی‌کردند کارت سوخت مسروقه دست آنها را رو کند، تا‌کنون به سرقت از 100 خانه با روش تخریب قفل در ورودی اعتراف کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر اعمال مجرمانه آنها ادامه دارد.

کد خبر 62348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز