مهدیه مصطفایی: ۲ سارق حرفه‌ای با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس وارد خانه‌هایی می‌شدند که فقط زنان و بچه‌ها در آنها حضور داشتند، آنها سپس به بهانه بازرسی دست به سرقت پول‌ها و طلاها می‌زدند.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری اعضای این باند به‌دنبال شکایت مردی آغاز شد که مدعی بود ۲ مرد با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس وارد خانه او شده و طلاها و پول‌هایش را به سرقت برده‌اند.

این مرد در توضیح ماجرا به ماموران گفت: صبح روز گذشته زمانی که به محل کارم رفته بودم و همسرم در خانه تنها بود، ۲ مرد با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس به در خانه ما رفته و با این ادعا که حکم بازرسی دارند وارد خانه‌ام شده بودند.

وی افزود: در حالی که یکی از آنها سرگرم بازجویی از همسرم بود، مرد دیگر به بهانه بازرسی وارد اتاق‌های خانه‌مان شده است و با این شگرد تمامی پول‌ها و طلاهای ما را به سرقت برده‌اند.

پس از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان آغاز شد اما در حالی که هنوز سرنخی از مردان مامور نما به دست نیامده بود کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها ۲ مرد با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس دست به سرقت از خانه‌ها زده بودند.

در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان با چهره‌نگاری سارقان دریافتند مردان مامورنما ۲ سارق سابقه‌دار هستند که سوابق متعددی در زمینه سرقت دارند.  با این اطلاعات، مخفیگاه سارقان به محاصره پلیس درآمد و ماموران در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

این ۲ متهم در بازجویی‌های اولیه با رد تمامی اتهامات خود مدعی شدند تا کنون دست به هیچ سرقتی نزده‌اند اما زمانی که شاکیان آنها را شناسایی کردند لب به اعتراف گشودند و پرده از راز ۱۲ ‌سرقت‌ برداشتند.

یکی از سارقان در بازجویی‌ها گفت: ما پس از شناسایی خانه‌هایی که در آنها فقط زنان یا بچه‌ها حضور داشتند با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس وارد خانه می‌شدیم و ادعا می‌‌کردیم حکم بازرسی آنجا را داریم.

سپس در حالی که یک نفر از ما سرگرم بازجویی از اهالی خانه بود، فرد دیگر وارد اتاق‌ها می‌شد و به بهانه بازرسی، پول‌ها و طلاها را به سرقت می‌برد.

شاکیان بیایند

قاضی علیزاده- بازپرس شعبه ۵ دادسرای شهرری- برای متهمان قرار قانونی صادر کرد و از افرادی که با این شگرد از آنها سرقت شده است خواست برای شکایت به دادسرای شهرری مراجعه کنند.

کد خبر 57090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز