آزاده مختاری: با دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه در غرب پایتخت، عامل به شهادت رساندن مامور پلیس کلانتری یوسف آباد تهران به دام افتاد.

شلیک ناجوانمردانه در یوسف آباد

ساعت ۱۳ روز ۲۹ آذرماه، ستوان «عیسی مراد حسن زاده» به همراه یکی دیگر از ماموران کلانتری یوسف آباد در حال گشتزنی در منطقه بودند که ناگهان به سرنشین یک موتور سیکلت پولسار مشکوک شدند و برای بازدید بدنی و کنترل مدارکش به وی نزدیک شدند.

مرد موتورسوار به محض مشاهده ۲ مامور پلیس تلاش کرد که بگریزد اما از آنجا که کوچه بن بست بود وی با سرعت به سمت ماموران برگشت، همزمان همدست موتورسوار که در پشت یک خودروی دوو پنهان شده بود برای فراری دادن همدستش ماموران پلیس را به رگبار بست.

در حالی که بر اثر رگبار گلوله، ستوان حسن‌زاده به شهادت رسیده و مامور دیگر کلانتری نیز زخمی شده بود، مردان مسلح با سرقت اسلحه مامور پلیس و برجای گذاشتن موتور سیکلت خود با خودروی دوو فرار کردند.

از آنجا که تنها سرنخ پلیس در این ماجرا، موتورسیکلت پولسار و خودروی دوو بود، شماره‌های آنها استعلام شد ولی بررسی‌ها نشان داد هر دو وسیله سرقتی بوده‌اند.

به این ترتیب کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت( مبارزه با سرقت‌های مسلحانه) که خود را در برابر یک باند خشن سرقت مسلحانه می‌دیدند، با دستور قاضی روشن- بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران- عملیات ردزنی برای به دام انداختن سارقان را آغاز کردند.

سرقت‌های زنجیره‌ای با زانتیای نقره‌ای

با گذشت ۱۸ ماه از شهادت مامور پلیس درحالی که تحقیقات پلیسی برای دستگیری عاملان شلیک مرگبار بی‌نتیجه مانده بود، ۲۵ خرداد ماه گذشته، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت، در جریان حمله ۳ سارق مسلح به یک آژانس هوایی در شهرک قدس (غرب) قرار گرفتند.

در این سرقت، سارقان سوار بر یک خودروی زانتیای نقره‌ای سرقتی به جلوی آژانس رفته و با تهدید اسلحه و شلیک تیرهوایی، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پول نقد و یک چک ۱۸ میلیون تومانی را سرقت کرده و متواری شده بودند. 

سارقان هشتم تیرماه نیز در جریان سرقت دیگری در خیابان آیت‌الله کاشانی، با خودروی زانتیا به جلوی یک مغازه خواربارفروشی رفته و پس از آنکه مغازه‌دار را با شلیک گلوله زخمی کرده بودند، با مقاومت وی مجبور به فرار شده بودند.

سرنخی از سارقان

درحالی که بررسی‌ها برای به دام انداختن سارقان آغاز شده بود، کارآگاهان پلیس چند روز بعد از طریق منابع اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از سارقان خشن رسیدند و آنها را ۲۷ تیرماه با دستورقضائی بازپرس روشن، در مخفیگاهی در غرب پایتخت به دام انداختند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام خبر دستگیری متهمان گفت: از آنجا که متهمان مسلح بودند و احتمال تیراندازی از سوی آنها وجود داشت، عملیات بسیار غافلگیرانه صورت گرفت و همزمان ۲ مخفیگاه آنها مورد حمله قرار گرفت.

متهمان که خود را در حلقه محاصره پلیس می‌دیدند اقدام به مقاومت کردند که بر اثر شلیک پلیس، یک نفر از سارقان مجروح شد و سرانجام ۸ عضو باند که ۵ مرد و ۳ زن بودند دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: با دستگیری مظنونان و انجام تحقیقات پلیسی متهمان لب به اعتراف گشودند و به شهادت مامور پلیس، سرقت‌های مسلحانه و سرقت خودرو اعتراف کردند که از متهمان چندین قبضه اسلحه کلاشینکف، کلت کمری با صدا خفه‌کن و اسپری اشک آور و فهرستی از ۱۵ مکان که اعضای باند قصد سرقت از آنها را داشتند، کشف شد.

سرهنگ محمدیان در ادامه افزود: ۳ زن دستگیر شده در این پرونده، به اتهام معاونت و اطلاع از سرقت‌ها در بازداشت هستند ولی در سرقت‌های مسلحانه حضور نداشته‌اند.

کد خبر 58383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز