آزاده مختاری: سارق مسلح بعد از آزادی از زندان شغلش را عوض کرد، او این‌بار به سراغ سرقت از منازل رفت و با همکاری ۲ همدستش در مدت ۳ ماه یک میلیارد تومان سرقت کرد.

ماجرای سرقت‌های زنجیره‌ای این سارق از اسفندماه گذشته و با سرقت ۳۰۰ میلیونی از ویلایی در زعفرانیه آغاز شد اما هنوز چند روزی از این سرقت نگذشته بود که وی و ۲ همدست سابقه‌دارش، سرقت ۱۰۰ میلیون تومانی دیگری را در همان حوالی رقم زدند.

با گزارش این ۲ سرقت، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای به دام انداختن باند ۳ نفره سارقان آغاز کردند.

کارآگاهان در جریان تحقیق درباره سارقان خانه‌های ویلایی، با گزارش سرقت‌های مشابهی از خانه‌ها و مغازه‌ها در مناطق نیاوران، جردن، پونک، صادقیه وتهرانپارس مواجه شدند که احتمالا توسط اعضای همین باند صورت گرفته بود.

در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان در بازجویی از شاهدان و همسایه‌های خانه‌هایی که هدف سرقت قرار گرفته بودند، به سارق سابقه داری رسیدند که چندی پیش به اتهام سرقت مسلحانه بازداشت و روانه زندان شده بود اما دی ماه گذشته از زندان آزاد شده بود.

با این اطلاعات این جوان سارق به‌عنوان نخستین مظنون در پرونده سرقت‌های میلیونی منازل، تحت تعقیب قرارگرفت و در جریان عملیاتی اطلاعاتی و محرمانه سرانجام هفتم اردیبهشت ماه گذشته به همراه همدستانش در مخفیگاهایشان درمحاصره پلیسی قرارگرفتند.

سرقت‌های یک میلیاردی و خرج سنگین زندگی

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان عجول در مدت ۳ ماه بیش از یک میلیارد تومان سرقت کرده‌اند، مرد جوان در جریان بازجویی‌ها ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: بعد از آزادی از زندان، برای تامین مخارج زندگی به همراه ۲ دوست سابقه‌دارم، بار دیگر سرقت‌هایمان را آغاز کردیم و سرقت‌های صدها میلیون تومانی را رقم زدیم.

وی در این بازجویی‌ها درباره نحوه سرقت منازل و مغازه‌ها گفت: من و ۲ عضو دیگر باند هر بار سوار بر یکی از خودروهای زانتیا، پژو ۴۰۵ و پرشیایی که در اختیار داشتیم، در مناطق بالای شهر به شناسایی خانه‌های اشرافی ومغازه‌ها می‌پرداختیم و بعد ازشناسایی خانه‌هایی که کسی در آنجا نبود، نیمه شب‌ها با روش توپی زنی و یا استفاده از شاه کلید قدم به داخل خانه گذاشته و جواهرات و پول‌های صاحبخانه را سرقت کرده و به سرعت متواری می‌شدیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت - با اعلام این خبر گفت: متهمان تاکنون به ۱۰۰ فقره سرقت از اسفند ماه گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه سال امسال اعتراف کرده‌اند که ۴۰ شاکی پرونده شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی دیگرشکات پرونده ادامه دارد.

کد خبر 55305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز