گروه حوادث: راننده جوان پس از سرقت کیف پر از پول خلبان بازنشسته در فرودگاه مهرآباد، شروع به ولخرجی با پول‌های مسروقه کرد، اما تصویر ضبط شده وی دردوربین مداربسته یک صرافی، راز این سرقت میلیونی را فاش کرد.

مدتی قبل مردی به دادسرای ناحیه 9 تهران رفت و مدعی شد کیف دستی‌اش که حاوی 24 میلیون تومان چک پول و دلار بوده در فرودگاه مهرآباد به سرقت رفته است.

این مرد که ادعا می‌کرد یک خلبان بازنشسته است در تشریح ماجرا به بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 9- گفت: از آنجا که قصد داشتم برای انجام کاری به یکی از شهرهای جنوبی کشور سفر کنم، عازم فرودگاه مهرآباد شدم اما لحظاتی قبل از سوار شدن به هواپیما متوجه شدم کیف دستی‌ام ناپدید شده یا  به سرقت رفته است.

بنابراین به جست‌وجو در سالن انتظار فرودگاه پرداختم اما وقتی اثری از کیفم پیدا نکردم، تصمیم گرفتم ماجرا را به دادسرا اطلاع دهم.

پس از اظهارات این مرد، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه به سرپرستی سروان عرب تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارق  را آغاز کردند.

از آنجا که هیچ‌کس سارق کیف را ندیده بود، ماموران با اعلام شماره چک‌پول‌های مسروقه به تمامی بانک‌ها، در کمین این سارق نامرئی نشستند و مدتی بعد متوجه شدند تعدادی از چک‌پول‌های مسروقه در یکی از بانک‌های تهران نقد شده‌اند.

بلافاصله ماموران عازم این بانک شدند و در تحقیقات اولیه دریافتند مردی که چک‌پول‌ها را نقد کرده مالک یک صرافی در یکی از خیابان‌های مرکز پایتخت است.

با این سرنخ، مالک صرافی به اداره پلیس احضار شد اما وقتی از ماجرای مسروقه بودن چک‌پول‌ها با خبر شد به ماموران گفت این چک‌پول‌ها را مدتی قبل از یک مادر و پسر که برای خرید دلار به مغازه‌اش رفته بودند دریافت کرده است.

شکار در دوربین صرافی

از آنجا که مغازه صرافی مجهز به دوربین مداربسته بود، کارآگاهان به بررسی‌ فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین پرداختند و به این ترتیب موفق شدند تصاویری ازچهره مادر و پسر مرموز به دست بیاورند.

در حالی که این تصاویر تنها سرنخ پلیس برای کشف راز این پرونده به شمار می‌رفت، بررسی‌ها  برای شناسایی تنها مظنونان پرونده آغاز شد و ماموران با استفاده از اطلاعاتی که مالک صرافی در اختیارشان گذاشته بود، اواخر هفته گذشته محل زندگی این مادر و پسر را شناسایی کردند.

با صدور دستور قضائی، گروهی از کارآگاهان عازم این محل شدند و پس از دستگیری مظنونان، آنها را به دادسرا منتقل کردند.

این مادر و پسر زمانی که مقابل قاضی مهاجری قرار گفتند مدعی شدند از ماجرای سرقت کیف پر از پول بی‌خبرند اما وقتی ماموران تصاویر ضبط‌شده آنها را هنگام خرید دلار با چک‌های مسروقه به آنها نشان دادند، پسر جوان لب به اعتراف گشود و به سرقت کیف خلبان بازنشسته اعتراف کرد.

وسوسه‌ای بر روی غلتک

او گفت: مدت‌ها بود که برای تامین مخارج زندگی با ماشین مسافر کشی می‌کردم تا اینکه روز حادثه مرد میانسالی را به مقصد فرودگاه مهرآباد سوار خودروام کردم.

وقتی به مقصد رسیدیم به درخواست مرد میانسال وسایل او را به سالن انتظار فرودگاه بردم اما زمانی که این وسایل را روی غلتک بخش بازرسی قرار دادم چشمم به یک کیف دستی کوچک افتاد و در یک لحظه وسوسه شدم تا آن را به سرقت ببرم. 

وی افزود: نمی‌دانم چطور شد که در یک چشم به هم زدن کیف را برداشتم و به سرعت خودم را به ماشینم رساندم.

وقتی در کیف را باز کردم با دیدن چک‌پول‌ها و دلارها چنان هیجان زده شده بودم که به سرعت خودم را به خانه رساندم و همراه مادرم برای نقد کردن چک‌پول‌ها عازم یک صرافی شدیم.

پس از خرید 11 هزار دلار، مقداری از چک‌پول‌ها را صرف خرید یک خودروی نو کردم و بخشی از آن را نیز به جای اجاره به صاحب‌خانه پرداخت کردم اما 2 میلیون تومان از پول‌ها را یکی از آشنایانمان از خانه ما سرقت کرد. 

پس از اعترافات متهم، بازپرس مهاجری برای او قرار قانونی صادر کرد و پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 54921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز