شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: ۲ سارق بین‌المللی طایفه فیوج که طعمه‌های خود را در مقابل بانک شکار می‌کردند، وقتی با هدف سرقت در جلوی بانک کمین کرده بودند، نمی‌دانستند ماموران پلیس هم برای دستگیری آنها کمین کرده‌اند.

از ۲ ماه قبل کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار در جریان سرقت‌های مشابه و متعدد از مشتریان بانک‌ها قرار گرفتند که در آنها چند مامورنما، پس از خروج مشتریان بانک‌ها، آنها را تعقیب کرده و در منطقه خلوتی به بهانه بازرسی بدنی و یا بازرسی خودرو، پول‌های نقد و چک‌های آنها را سرقت می‌کردند.

از آنجا که شگرد این سارقان شباهت زیادی با شگرد سارقان فیوج داشت، تحقیقات برای شناسایی آنها آغاز شد و ماموران در نخستین اقدام تمامی بانک‌هایی را که احتمال می‌رفت سارقان فیوجی در اطراف آن کمین کرده باشند  تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

هفته گذشته در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، ماموران پلیس گشت شهریار هنگامی که یکی از بانک‌های شهریار را تحت نظر قرار داده بودند به ۲ سرنشین یک دستگاه خودرو پراید که مقابل بانک پارک کرده و سرنشینان آن رفتار مشکوکی داشتند مظنون شده و آنها را تحت مراقبت قرار دادند.

سرنشینان خودرو لحظاتی بعد از آنکه احساس خطر کردند قصد فرار از محل را داشتند اما در جریان تعقیب و گریز نیم ساعته به محاصره پلیس درآمده و دستگیر شدند.

متهمان دستگیر شده که احمد و عباس نام دارند در بازجویی‌های اولیه با اعتراف به سرقت تحت عنوان مامور گفتند: ما از اعضای یک باند ۵ نفره هستیم که از ۲ ماه قبل، سرقت‌ها و اخاذی‌هایمان را شروع کردیم و در این مدت حداقل ۱۰۰ میلیون تومان به این شیوه به دست آوردیم.

در ادامه بازجویی‌ها آنها اعتراف کردند که علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز دست به دزدی و اخاذی از افراد مختلف می‌زده‌اند و گفتند که این تنها راهی است که از بزرگان طایفه خود برای امرار معاش یاد گرفته‌اند.

سرهنگ محمد حسین کریمی- رئیس پلیس شهرستان شهریار- با اعلام خبر دستگیری متهمان گفت: تا کنون ۸ شاکی این متهمان را شناسایی کردند و آنها با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

کد خبر 54922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز