گروه حوادث: سارق حرفه‌ای لوازم خودرو وقتی دید همدستانش دستگیر شده‌اند، ناپدید شد و تصمیم گرفت به تنهایی سرقت‌هایش را ادامه دهد

این مرد که طی سال‌ها فرار دست به صدها سرقت زده بود، سرانجام هنگام فروش یک خودروی مسروقه به دام پلیس افتاد.

مدتی قبل کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت مجرمانه مردی قرار گرفتند که پس از سرقت خودروهای سواری، آنها را با مدارک جعلی به فروش می‌رساند. 

با گزارش این ماجرا به قاضی پسندیده- بازپرس شعبه 10 دادسرای ناحیه 5 تهران- گروهی از کارآگاهان ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی مرد تبهکار را شناسایی و او را دستگیر کنند.

ماموران که در تحقیق از خریداران خودروهای مسروقه، توانسته بودند مشخصاتی از فروشنده این خودروها به دست بیاورند، با این احتمال که متهم تحت تعقیب از مجرمان سابقه‌دار است، بررسی‌ پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس را آغاز کردند.

آنها در این بررسی‌ها دریافتند سارق خودروهای سواری یک مجرم تحت تعقیب به نام جواد است که مدت‌ها پیش وقتی به اتهام سرقت لوازم خودرو از سوی پلیس دستگیر شده بود، توانسته بود با کمک همدستانش از دست ماموران فرار کند.

فرار در مسیر دادسرا

بررسی‌ سوابق این مرد حاکی از آن بود که 4 سال قبل، وی با کمک 2 نفر از همدستانش باندی را تشکیل داده و اقدام به سرقت شبانه از خودروهای سواری می‌کرد اما یک شب زمانی که او در حال سرقت از یک خودرو در غرب تهران بود از سوی ماموران گشت پلیس دستگیر شد.

فردای آن روز زمانی که مامور قصد داشت جواد را به دادسرا انتقال دهد، همدستانش با کمین درمسیر آنها، به مامور محافظ وی حمله کرده و پس از مجروح کردن او، با استفاده از قیچی آهن بر دستبند سارق جوان را بریده و سوار بر یک خودروی سواری پا به فرار گذاشتند.

به‌دنبال این ماجرا تحقیقات برای دستگیری این مرد و همدستانش از سر گرفته شد و ماموران با ردیابی خودروی آنها موفق شدند 2 همدست سارق حرفه‌ای را دستگیر کنند، این در حالی بود که جواد بدون بر جا گذاشتن اثری از خود ناپدید شده بود. 

با انتقال همدستان این مرد به اداره پلیس، آنها در بازجویی‌ها به سرقت شبانه از 700 خودروی سواری در غرب تهران اعتراف کردند ولی تلاش پلیس برای دستگیری سردسته باند بی‌نتیجه ماند.

دستگیری هنگام معامله

با این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر یک مجرم خطرناک می‌دید بررسی‌ها برای یافتن سرنخی از او را ادامه داد تا اینکه چند روز پیش ماموران از طریق منابع اطلاعاتی خود دریافتند این سارق جوان قصد فروش یک خودروی مسروقه در یکی از شهرهای استان فارس را دارد.

به این ترتیب گروهی از کارآگاهان عازم این شهر شده و در یک عملیات ضربتی موفق شدند وی را هنگام فروش خودروی مسروقه دستگیر کنند. 

1300 سرقت

به گفته بازپرس پرونده،سارق حرفه‌ای پس از انتقال به دادسرای ناحیه 5، مدعی شد پلیس او را اشتباهی دستگیر کرده است، اما هنگامی که دیگر همدستانش وی را شناسایی کردند لب به سخن گشود و به سرقت از 1300 خودروی سواری و فروش چندین خودروی مسروقه با مدارک جعلی اعتراف کرد.

قاضی پسندیده با بیان اینکه تاکنون اموال 600 نفر از مالباختگان به آنها بازگردانده شده است، از کسانی که در محدوده غرب تهران، لوازم خودروی آنها به سرقت رفته است خواست به اداره 20 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 55435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز