جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: با دستگیری سارق بین‌‌المللی که سارقان خرده پا را استخدام می‌کرد، تا کنون ۱۶ شاکی اعضای باند وی را شناسایی کرده اند.

از نخستین ماه‌های سال ۷۸، ماموران پلیس آگاهی استان تهران با پرونده‌هایی روبه‌رو شدند که در آنها چند سارق طایفه فیوج با جعل عنوان مامور پلیس، به بازرسی افرادی که از بانک‌ها مبالغ هنگفتی پول گرفته بودند پرداخته و پس از سرقت پول‌ و چک پول‌های آنها متواری می‌شدند.

در حالی که تحقیقات برای به دام انداختن سارقان ادامه داشت‌، هشتم خرداد ماه، کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار در جریان عملیات‌های اطلاعاتی و کنترلی خود توانستند ۲ سارق جوان را که در سرقت  چک پول و طلا دست داشتند به دام بیندازند.

در بازجویی از این ۲ سارق فیوجی، ماموران به سرنخ‌هایی از فعالیت عجیب یک سارق بین‌المللی به نام حسن وهمسرش دست یافتند که سارقان جوان و خرده پا را استخدام کرده و از آنها سارقانی حرفه‌‌ای می‌ساختند.

سارقان دستگیر شده به ماموران گفتند: حسن یک سارق فیوج بین‌المللی است که با همدستی همسرش ، علاوه بر آنکه در کشورهای خارجی باندهای سرقتی را هدایت می‌کنند، در تهران، اصفهان و شیراز نیز با شناسایی سارقان خرده‌پا و جوان، آنها را پرورش داده و در سرقت‌هایشان از آنها استفاده می‌کنند.

با این اعترافات، ردیابی‌ زوج جوان آغاز شد و کارآگاهان توانستند با اطلاعات به دست آمده، مخفیگاه آنها را در حاشیه کرج شناسایی کرده و در جریان عملیات تعقیب و مراقبت آنها را دستگیر کنند.

سارق استخدام می‌کنیم!

با انتقال زوج سارق به پلیس  آگاهی، آنها به اخاذی تحت عنوان مامور اعتراف کرده و گفتند: از ‌مدت‌ها قبل نقشه سرقت‌هایمان را طراحی کردیم؛

برای این کار ابتدا اقدام به خرید خودروهای مدل بالا کرده و سپس با شناسایی جوان‌های سارقی که در زمینه سرقت مهارت داشتند ولی اکثرا سارقان خرده پا بودند، آنها را استخدام کرده و تیم‌های سرقت را تشکیل می‌دادیم.

آنها در ادامه افزودند: به هر یک از گروه‌ها یک خودروی مدل بالا دادیم تا با شناسایی طعمه‌هایشان در مقابل بانک‌ها و با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس اقدام به اخاذی و زورگیری از آنها کنند.

سپس بخشی از پولهای به دست آمده را به سارقان می‌دادیم و بقیه آن هم متعلق به ما بود که آن را در حساب‌های مختلف پس انداز می‌کردیم  سرداراکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: از زوج سارق و همدستانشان علاوه بر کشف مدارک جعلی، میلیون‌ها تومان چک پول مسروقه وطلا کشف شده است.

وی افزود: متهمان تا کنون از سوی ۱۶ مالباخته شناسایی شده‌اند و تحقیقات تکمیلی از آنها در اداره آگاهی شهریار ادامه دارد.

کد خبر 55436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز