عملیات پلیسی برای شناسایی مسافران غیرقانونی آمستردام که قصد داشتند با استفاده از کارت پرواز ۲ مسافر دیگر به اروپا سفر کنند، باعث تأخیر یک ساعت و نیمه پرواز تهران - آمستردام شد.

ساعت ۴:۳۰ بامداد روز یکشنبه 11 شهریور، مأموران فرودگاه امام خمینی متوجه شدند ۲ نفر از مسافران پروازهای ترکیه و دوبی که تمامی مراحل پرواز خود را انجام داده بودند، زمان پرواز در هواپیما حضور ندارند.

از آنجا که همزمان با این پروازها، هواپیمایی نیز قصد داشت تهران را به مقصد آمستردام ترک کند، ماموران پلیس مهاجرت و اتباع خارجه ناجا با این احتمال که مسافران ناپدید شده سوار پرواز تهران - آمستردام شده باشند، این هواپیما را متوقف کرده و بررسی مدارک مسافران آمستردام را آغاز کردند.

دقایقی بعد، آنها متوجه یک زوج عراقی شدند که بدون داشتن ویزای هلند سوار هواپیما شده و قصد سفر به آمستردام را داشتند.

«مدت‌ها بود که می‌خواستیم به یکی از کشورهای اروپایی برویم و به محض رسیدن به آنجا تقاضای پناهندگی کنیم. به همین خاطر به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شدیم تا به اروپا برویم.

وقتی برای تهیه ویزا به سفارت چند کشور اروپایی رفتیم و موفق نشدیم ویزا تهیه کنیم، تصمیم گرفتیم چند روزی را در یکی از شهرهای اطراف تهران اقامت کنیم.

در این مدت از طریق یکی از دوستانمان با یک قاچاقچی انسان به نام مهدی آشنا شدیم که مدعی بود در ازای گرفتن ۲۴ میلیون تومان می‌تواند ما را به اروپا بفرستد.»

زوج عراقی که مقابل قاضی مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- نشسته بودند، با گفتن این جملات ادامه دادند: وقتی مبلغ درخواستی را به قاچاقچی انسان پرداخت کردیم، او برای اینکه ما را به هلند بفرستد، نقشه عجیبی طرح کرد.

این مرد ابتدا یک زوج جوان را که ویزای شینگن داشتند و می‌‌توانستند به تمامی کشورهای اروپایی سفر کنند، در تهران شناسایی کرد و با دادن ۲ میلیون تومان از آنها خواست به فرودگاه بیایند و به بهانه اینکه قصد سفر به هلند را دارند، کارت پرواز تهیه کنند و سپس این کارت‌ها را در اختیار ما قرار دهند.

وقتی این زوج حاضر شدند به فرودگاه بیایند، مهدی ۲ بلیت پرواز تهران - آمستردام برای آنها خرید و این زوج پس از دریافت کارت‌ پرواز، آن را در اختیار ما قرار دادند و از فرودگاه خارج شدند.

این در حالی بود که ما نیز با تهیه بلیت پرواز تهران - دوبی و تهران - استانبول که همزمان با پرواز تهران - آمستردام بود، به ترمینال پروازهای خارجی رفته بودیم و پس از اینکه کارت‌های پرواز را از این زوج گرفتیم به جای سوار شدن به هواپیمای پرواز ترکیه و امارات، سوار هواپیمایی شدیم که قصد پرواز به آمستردام را داشت اما لحظاتی قبل از اینکه هواپیما فرودگاه را ترک کند، ماموران متوجه جای خالی ما در پروازهای امارات و ترکیه شده و به ماجرا مشکوک شدند.

آنها که احتمال می‌دادند ما سوار پرواز تهران - آمستردام شده باشیم، یک ساعت و نیم هواپیما را متوقف و سرانجام ما را شناسایی کردند.»

بازپرس مهاجری، پس از شنیدن اعترافات متهمان برای آنها قرار قانونی صادر کرد و دستور شناسایی و دستگیری قاچاقچی انسان را به ماموران داد.

کد خبر 62226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز