گروه حوادث: جوان دانشجو برای تهیه شهریه دانشگاهش، قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره را آغاز کرد اما وسوسه ثروتمند شدن، در کمتر از چند ماه او را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان ماهواره در غرب تهران کرد.

راز فعالیت‌های مجرمانه این مرد جوان مدتی قبل و زمانی فاش شد که گزارشی محرمانه درخصوص قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره در اختیار جعفر صابری‌زفرقندی- سرپرست دادسرای قاچاق کالا و ارز تهران- قرار گرفت.

در این گزارش آمده بود مرد جوانی به نام بابک با همدستی برادرش تجهیزات دریافت از ماهواره را از مرزهای غربی کشور به تهران قاچاق کرده و در غرب پایتخت به فروش می‌رساند.

با ارجاع این پرونده به شعبه سوم بازپرسی، گروهی از ماموران به دستور بازپرس متولی وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری قاچاقچی جوان آغاز شد.

ماموران در بررسی‌‌های اولیه به شناسایی محل زندگی بابک و برادرش پرداختند و با محاصره این محل، آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

وقتی مشخص شد جوان مرموز هر شب با در دست داشتن بسته‌های حاوی رسیورهای ماهواره از خانه خارج شده و این بسته‌ها را در میان مشتریانش توزیع می‌کند، ماموران با دریافت دستور قضائی قدم به خانه او گذاشتند و وی را به همراه برادرش دستگیر کردند.

با کشف صدها رسیور و دیگر تجهیزات دریافت از ماهواره در زیرزمین خانه متهمان، هر دوی آنها به دادسرای قاچاق کالا و ارز منتقل شدند و مقابل بازپرس پرونده قرار گرفتند.

بابک وقتی دید چاره‌ای جز اعتراف ندارد در جریان بازجویی‌های قضائی گفت: مدتی قبل در یک رشته مهندسی دانشگاه قبول شدم اما شهریه دانشگاه آنقدر زیاد بود که برای تامین آن بعد از ظهرها در یک مغازه صوتی و تصویری شروع به کار ‌کردم. 

وی ادامه داد: حقوقی که از کار کردن در این مغازه به دست می‌آوردم به سختی می‌توانست بخشی از مخارج تحصیلم را تامین کند، به همین خاطر تصمیم گرفتم دست به قاچاق تجهیزات ماهواره به تهران بزنم.

به این ترتیب از طریق یکی از دوستانم با فردی در غرب کشور آشنا شدم، این مرد تجهیزات ماهواره را با کامیون به تهران قاچاق می‌کرد و من پس از تحویل محموله‌ها، آنها را به خانه‌ام منتقل کرده و در زیرزمین مخفی می‌کردم.

سپس با کمک برادرم کار فروش این تجهیزات را شروع کردیم. بازپرس متولی با بیان این خبر گفت: مرد جوان در مدت کوتاهی از آغاز فعالیتش، به یکی از عوامل اصلی توزیع تجهیزات ماهواره در غرب تهران تبدیل شد اما در حالی که پول هنگفتی از این طریق به دست آورده بود دستگیر شد.

متهمان در بازداشت

به گفته بازپرس متولی، پس از اعترافات متهمان، از آنجا که گمرک ارزش تجهیزات کشف شده از آنها را ۳۴۵ میلیون تومان اعلام کرده است، برای هر دو متهم قرار وثیقه صادر شد و متهمان برای ادامه تحقیقات راهی زندان شدند.

کد خبر 57899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز