جوان سارق تصور می‌کرد با ربودن محموله شیمیایی می‌تواند از آن در ساخت مخدر شیشه استفاده کند اما وقتی دریافت این محموله به کار ساخت مخدر نمی‌آید تصمیم گرفت آن را در بازار بفروشد ولی این بار هم شانس با او یار نبود، خریدار مسئول آزمایشگاهی بود که محموله از آنجا سرقت شده بود.

مدتی قبل مدیر یک آزمایشگاه پزشکی در جنوب تهران نزد ماموران پلیس رفت و آنها را در جریان سرقت میلیونی از آزمایشگاهش قرار داد.

این دکتر جوان به ماموران گفت: صبح امروز وقتی به آزمایشگاهم رفتم متوجه شدم افراد ناشناسی شبانه وارد این محل شده و ۳۰۰ ‌کیلوگرم کربنات سدیم را که در پزشکی هسته‌ای استفاده می‌شود و میلیون‌ها تومان ارزش دارد  به سرقت برده‌اند، بنابراین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

پس از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای کشف راز سرقت میلیونی آغاز شد اما چند روز بعد در حالی که هنوز سرنخی از سارقان به دست نیامده بود، پزشک جوان با کارآگاهان تماس گرفت و گفت فردی قصد دارد محموله سرقت شده از آزمایشگاه او را در بازار بفروشد.

با این سرنخ‌، ماموران آموزش‌های لازم را به دکتر جوان دادند و از وی خواستند تلفنی با فروشنده ناشناس برای معامله کربنات سدیم قراربگذارد و به این ترتیب دکتر جوان، سارق را به محل قرار کشاند.

صبح چهارشنبه گذشته در حالی که قرار بود مرد جوان در قبال گرفتن ۱۵ میلیون تومان محموله را به خیابان سپاه تهران بیاورد، گروه‌های ویژه پلیس این منطقه را به محاصره خود درآوردند و دکتر جوان در حالی که تحت مراقبت شدید پلیسی قرار داشت قدم به محل معامله گذاشت. 

دقایقی بعد وقتی خودروی فروشنده ناشناس در این محل توقف کرد، دکتر آزمایشگاه با تعجب یکی از کارمندان آزمایشگاهش را پشت فرمان خودرو دید و در این هنگام بود که ماموران پلیس وارد عمل شده و جوان فروشنده را دستگیر کردند.

اشتباه بزرگ یک سارق

با کشف ۶ بسته کربنات سدیم که در خودروی این مرد جاسازی شده بود، وی به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها به سرقت از آزمایشگاه کارفرمایش اعتراف کرد.

جوان سارق گفت: مدت‌ها بود که یکی از دوستانم در کار تولید مخدر شیشه فعالیت داشت. برای همین فکر می‌کردم از کربنات سدیم که ماده گران و نایابی است، می‌شود در تولید شیشه نیز استفاده کرد.

این بود که یک روز وقتی محموله ۳۰۰ کیلوگرمی کربنات سدیم وارد آزمایشگاه محل کارم شد، نقشه سرقت آن را طراحی کردم و شبانه با شکستن قفل انبار آزمایشگاه وارد آنجا شده و این محموله را به سرقت بردم اما چند روز بعد متوجه شدم این مواد به درد ساخت مخدر شیشه نمی‌خورد، بنابراین تصمیم گرفتم آنها را زیر قیمت بفروشم اما تصور نمی‌کردم مردی که قرار است این محموله را از من بخرد، مالک همان آزمایشگاهی است که از آنجا سرقت کرده‌ام.

پس از اعترافات مرد جوان، ماموران محل زندگی همدست او در خیابان ناصرخسرو را به محاصره درآوردند و پس از ورود به این محل با کارگاه تولید مخدر شیشه روبه‌رو شدند.

با کشف و ضبط مقدار زیادی مواد‌مخدر در خانه این مرد، وی نیز بازداشت و پس از انتقال به اداره آگاهی شهرری به تولید و فروش شیشه اعتراف کرد.

وقتی سارق محموله کربنات سدیم مقابل قاضی فرنوستی- بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای شهرری- قرار گرفت به سرقت از آزمایشگاه صاحب‌کارش اعتراف کرد که وی پس از صدور قرار قانونی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 52931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز