دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

مهدی آئینی: قاچاقچی آفریقایی که با گچ گرفتن پای سالمش، یک کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین را به طرز ماهرانه‌ای در آن جاسازی کرده بود، هنگام انتقال این محموله به دوبی از سوی ماموران مبارزه با مواد‌مخدر پلیس فرودگاه امام خمینی دستگیر شد.

مدتی قبل ماموران مبارزه با مواد‌مخدر فرودگاه امام هنگام بازرسی وسایل مسافران پرواز تهران- دوبی، به یک مرد سیاهپوست که پای او تا زانو در گچ بود، مظنون شدند.

از آنجا که این مرد با وجود گچ گرفته شدن پایش به راحتی به این طرف و آن طرف می‌رفت، ماموران به این رفتار او مشکوک شده و به بازرسی بدنی از وی پرداختند.

وقتی مشخص شد پای این مرد کاملا سالم است، ماموران وی را به اداره پلیس منتقل کردند و پس از باز کردن گچ با صحنه عجیبی مواجه شدند.

مرد سیاهپوست یک کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین را که در کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی شده بودند، به طرز ماهرانه‌ای دور پایش پیچیده بود و قصد داشت با این ترفند آنها را به دوبی قاچاق کند.

با مشخص شدن این موضوع، قاچاقچی جوان که مدعی بود اهل غناست، دستگیر و به دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران منتقل شد.

هنگامی که متهم مقابل قاضی رودگر- بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- قرار گرفت با اعتراف به جاسازی محموله هروئین در گچ پایش گفت: مدتی قبل زمانی که در کشور غنا بودم یکی از دوستانم از من خواست به ایران سفر کنم و در ازای قاچاق هروئین به اتیوپی پول خوبی از همدستان او دریافت کنم.

من که مدت‌ها بیکار بودم و خانواده‌ام پولی برای گذران زندگی نداشتند، وسوسه شدم و پس از سفر به ایران با قاچاقچیانی که دوستم معرفی کرده بودم، تماس گرفتم. همان روز آنها به سراغ من آمدند و با دادن یک کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین خواستند تا این محموله را در ازای دریافت ۴ هزار دلار از طریق دوبی به اتیوپی قاچاق کنم.

پس از این ماجرا در حالی که قاچاقچیان بلیت رفت و برگشت را هم در اختیارم قرار داده بودند، برای آنکه بتوانم به این پول برسم تصمیم گرفتم وانمود کنم پایم شکسته است.  بنابراین محموله‌ هروئین را در بسته‌های پلاستیکی جاسازی کرده و آنها را به دور پایم پیچیدم.

پس از آن هم پایم را گچ گرفتم و عازم فرودگاه شدم تا به امارات بروم اما قبل از سوار شدن به هواپیما ماموران پلیس به من مشکوک شدند و وقتی متوجه شدند پای گچ گرفته من کاملا سالم است، گچ آن را باز کرده و محموله هروئین را کشف کردند.

مرد قاچاقچی که مدعی بود از کار خود پشیمان است و فریب قاچاقچیان را خورده، در حالی که اشک از چشمانش جاری بود مقابل قاضی زانو زد و ادامه داد: این اولین بار است که دست به قاچاق هروئین زده‌ام چرا که می‌خواستم برای همسر و فرزندانم شرایط زندگی بهتری فراهم کنم و حالا هم از شما می‌خواهم مرا ببخشید.

پس از اظهارات مرد سیاهپوست، بازپرس رودگر برای او قرار قانونی صادر کرد و پرونده برای تحقیقات بیشتر و دستگیری دیگر متهمان، در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 50963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز