یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: شگرد مامور قلابی اطلاعات برای کلاهبرداری از انبوه‌سازان مسکن دست او را رو کرد.

این مرد پس از به دست آوردن مشخصات ظاهری مسئولان سازمان‌های مختلف مدعی می‌شد که از دوستان این مسئولان است و به این ترتیب نقشه‌ شومش را عملی می‌کرد. مدتی قبل گزارشی از سوی پلیس امنیت عمومی ناجا به دادسرای ناحیه 9 تهران ارائه شد که از کلاهبرداری میلیونی یک مامور قلابی حکایت داشت. در این گزارش آمده بود که مرد کلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان ماموراطلاعاتی به سراغ انبوه سازان مسکن رفته و با این ادعا که می‌تواند با استفاده از نفوذش در سازمان‌های مختلف برای آنها مجوز تراکم بگیرد دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها زده است.

با ارجاع این پرونده به شعبه اول بازپرسی، گروهی از کارآگاهان به دستور بازپرس مهاجری ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی مرد کلاهبردار را شناسایی و او را دستگیر کنند.ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از مالباختگان پرداخته و متوجه شدند مرد کلاهبردار با شناسایی مسئولین سازمان‌های مختلف، مشخصات ظاهری آنها را به دست آورده و پس از ملاقات با طعمه‌هایش با دادن مشخصات ظاهری مسئولان که از قبل آنها را شناسایی کرده بود، مدعی می‌شد از دوستان نزدیک آنها است.

وی که با این شگرد اعتماد طعمه‌هایش را جلب می‌کرد در مرحله‌ بعدی نقشه‌اش به بهانه گرفتن مجوز تراکم از آنها کلاهبرداری کرده و متواری می‌شد. با این اطلاعات، ماموران که خود را در برابر یک مجرم حرفه‌ای می‌دیدند، با بررسی‌ شگرد وی متوجه شدند این مرد یک کلاهبردار سابقه‌دار است که پیش از این نیز در استان‌های خراسان و آذربایجان شرقی دست به کلاهبرداری‌های مختلفی زده است.

به این ترتیب با بررسی سوابق موجود در بایگانی پلیس هویت این مرد شناسایی و ماموران موفق شدند جمعه گذشته مخفیگاه او را در غرب تهران شناسایی کنند. با دستگیری مرد کلاهبردار، وی به دادسرای ناحیه 9 تهران انتقال یافت اما روز گذشته هنگامی که مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت تمامی اتهامات خود را انکار کرد.به این ترتیب بازپرس پرونده پس از صدور قرار قانونی وی را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار داد.

کد خبر 51512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز