دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

مهدی آئینی: استاد قلابی دانشگاه که به بهانه خواستگاری از دختر جوانی دست به کلاهبرداری ۲۰ ‌میلیون تومانی از او زده بود، با کلکسیونی از اسلحه و مهرهای جعلی دستگیر شد.

مدتی قبل دختر جوانی به شعبه ششم بازپرسی در دادسرای ناحیه ۵ تهران رفت و از مردی که با معرفی خود به‌عنوان استاد دانشگاه از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

وی در تشریح ماجرا به بازپرس یونسی گفت: چند هفته قبل از طریق یکی از دوستانم با مرد شیک‌ پوشی به نام مهدی آشنا شدم که مدعی بود استاد دانشگاه و مامور یکی از سازمان‌های امنیتی کشور است.

مدتی پس از این آشنایی در حالی که مهدی مدعی بود به‌دنبال دختر مناسبی برای ازدواج می‌گردد به خواستگاریم آمد و من که تصور می‌کردم او مرد سرشناسی است به وی جواب مثبت دادم.

مدتی بعد در حالی که من قصد داشتم یک خودروی سواری بخرم، مهدی با این ادعا که یکی از دوستانش مالک نمایشگاه خودرو است، 20 میلیون تومان از من گرفت تا برایم خودروی مناسبی تهیه کند اما از همان زمان ناپدید شد و هر چه گشتم اثری از او پیدا نکردم.

پس از اظهارات دختر جوان، تحقیقات پلیسی برای دستگیری خواستگار قلابی آغاز شد اما در حالی که تحقیقات ادامه داشت ماموران در جریان کلاهبرداری دیگری قرار گرفتند که از سوی استاد قلابی دانشگاه صورت گرفته بود.

کلاهبرداری میلیونی به بهانه خیرات

شاکی این پرونده که نماینده یکی از حسینیه‌های غرب تهران بود در تشریح ماجرای کلاهبرداری به ماموران گفت: چندی قبل مردی به حسینیه ما آمد و با این ادعا که استاد دانشگاه است و دوستان با نفوذی در ارگان‌های مختلف دارد با متولیان حسینیه آشنا شد.

این مرد پس از چند مرحله مراجعه به حسینیه مدعی شد که می‌تواند با کمک دوستانش وام 15 میلیون تومانی برای تعمیر حسینیه بگیرد اما ابتدا از ما خواست برای دریافت این وام، 5 میلیون تومان به شماره حسابی که وی در اختیارمان قرار داده بود واریز کنیم.

شاکی ادامه داد: ما که تصور می‌کردیم وی قصد کمک کردن به حسینیه را دارد، با استفاده از کمک‌های مردمی 5 میلیون تومان تهیه کرده و به حساب مورد نظر واریز کردیم اما مدتی بعد متوجه شدیم استاد قلابی دانشگاه با برداشت این مبلغ از حساب، پا به فرار گذاشته و متواری شده است.

پس از اظهارات این مرد، تحقیقات برای دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای ادامه یافت و کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری وی، تصویر فرضی او را در اختیار تمامی یگان‌های گشت پلیس قرار دادند.

بعد ازظهر یکشنبه گذشته در حالی که جست‌وجو برای دستگیری استاد قلابی دانشگاه ادامه داشت، ماموران موفق شدند وی را در شمال تهران ردزنی کرده و مخفیگاه او را شناسایی کنند.

به این ترتیب تیم‌های عملیاتی پلیس این محل را به محاصره در آوردند و زمانی که مرد کلاهبردار سوار بر خودروی خود قصد ورود به این محل را داشت در محاصره ماموران گرفتار شد.

با دستگیری این مرد و کشف ۲ قبضه سلاح کمری، دستبند، بی‌سیم، مهرهای جعلی، سربرگ‌های ادارات دولتی و چند گواهی فوت خام در مخفیگاه او، ماموران وی را به دادسرا منتقل کردند اما مرد کلاهبردار در جریان بازجویی‌ها مدعی شد:  من قصد کلاهبرداری از دختر جوان را نداشتم و با پولی که از او گرفته بودم قصد داشتم آپارتمانی اجاره کرده و با وی ازدواج کنم.

همچنین درخصوص کلاهبرداری از متولیان حسینیه نیز گفت: من می‌خواستم برای کمک به حسینیه وام بگیرم اما موفق نشدم و اسلحه‌ها و مهرهای جعلی را نیز به خاطر علاقه‌ام به این وسایل از مرزهای غربی کشور تهیه کرده‌ام.

بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات متهم برای وی قرار قانونی صادر کرد و وی را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار داد.

کد خبر 58037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز