سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: ارثیه پدر تبهکار برای پسرش چیزی نبود جز شگرد ماهرانه‌ای که در کار جعل داشت.

این مرد بعد از آزادی از زندان شگردش را به تنها پسرش آموخت و با همدستی او و مرد دیگری جعل‌های میلیونی را رقم زد.

چندی قبل گزارشی از سوی بانک‌های کرج در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران قرار گرفت که از افزایش اسکناس‌های جعلی 2 هزار‌تومانی در این شهر حکایت داشت.

از آنجا که احتمال می‌رفت جعل اسکناس‌ها از سوی یک باند حرفه‌ای صورت گرفته باشد، گروهی از کارآگاهان وارد عمل شده و تحقیقات تخصصی برای شناسایی  اعضای این باند آغاز شد.

مدتی بعد در حالی که تحقیقات ادامه داشت، کارآگاهان با دستگیری تعدادی از افرادی که اسکناس‌های جعلی در اختیار داشتند به سرنخ‌هایی از فردی که این اسکناس‌ها را به آنها فروخته بود دست یافته و این مرد را که عباس نام دارد دستگیر کردند.

از پدرم یاد گرفتم

مرد جوان پس از انتقال به اداره پلیس به جعل اسکناس‌ها با همدستی پدرش و فرد دیگری به نام اصغر اعتراف کرد و گفت: پدرم از جاعلان حرفه‌ای و سابقه دار است که قبلا نیز به اتهام جعل اسناد دولتی دستگیر و راهی زندان شده بود.

او پس از آزادی از زندان کار جعل را به من آموخت و به این ترتیب من و پدرم با همدستی فردی به نام اصغر شروع به جعل مدارک دولتی و اسکناس‌های 2 هزار تومانی کردیم.

ما پس از جعل مدارک دولتی و کارت‌های پایان خدمت یا معافیت از سربازی، در اطراف سازمان نظام وظیفه یا ارگان‌های دولتی پرسه می‌زدیم و پس از شناسایی طعمه‌هایمان با این ادعا که نفوذ زیادی در این سازمان‌ها داریم و می‌توانیم به راحتی مدارک مورد نیاز آنها را تهیه کنیم، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت کرده و مدارک جعلی را در اختیارشان قرار می‌دادیم.
اسکناس‌هایی برای ثروت یکشبه

وی همچنین با اعتراف به جعل اسکناس‌های 2 هزار تومانی گفت: ما پس از جعل این اسکناس‌ها، به سراغ افراد کم‌درآمد می‌رفتیم و اسکناس‌های جعلی را به آنها می‌فروختیم. در آخرین معامله نیز قرار بود 10 میلیون تومان اسکناس جعلی را به مبلغ 3 میلیون تومان به یکی از مشتریانمان بفروشیم که از سوی پلیس دستگیر شدم.

پس از اعترافات عباس، ماموران پدر او به نام اکبر و همدست دیگر آنها را نیز دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

اکبر که سردسته این باند جعل است در بازجویی‌ها با تایید اعترافات پسرش گفت: بعد‌از آزادی از زندان به خاطر اینکه همدستانم در زندان بودند، تصمیم گرفتم برای ادامه فعالیت‌های مجرمانه‌ام، کار جعل را به پسرم آموزش دهم تا بتوانم با همکاری او به این کار ادامه دهم.

برای همین پس از آموزش جعل به پسرم با همدستی او و اصغر باند بزرگی راه‌انداختیم و در حالی که از این کار پول‌های هنگفتی به جیب زده بودیم توسط ماموران دستگیر شدیم.

دستگاه‌هایی برای جعل

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس پلیس آگاهی استان تهران- با بیان این خبر گفت: در بازرسی از خانه‌ این جاعل حرفه‌ای لوازم مخصوص جعل اسکناس ‌به همراه تعدادی کارت پایان خدمت و معافیت پزشکی جعلی کشف شد و متهمان با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند.

کد خبر 56023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز