دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

جواد عزیزی: مردی که با ارائه مدارک جعلی به بانک‌‌های مختلف در آذربایجان غربی به بهانه ساخت کارخانه بیش از ۲ میلیارد تومان وام دریافت کرده بود، قبل از فرار دستگیر شد.

مدتی قبل مسئولان یکی از بانک‌های آذربایجان‌ غربی هنگام بررسی‌ مدارک مشتریانی که وام‌های کلان از بانک دریافت کرده بودند، به مدارک مردی که به بهانه ساخت کارخانه وام یک میلیارد تومانی گرفته بود، مشکوک شدند.

وقتی در بررسی‌های تخصصی مشخص شد تمامی این مدارک به طرز ماهرانه‌ای جعل شده و مشتری مرموز با ارائه این مدارک جعلی وام یک میلیارد تومانی دریافت کرده است، ماجرا به پلیس گزارش شد و گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهان آذربایجان غربی مامور رسیدگی به این پرونده شدند.

کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند مرد مرموز که بابک نام دارد با جعل فاکتورهای مربوط به خرید دستگاه‌های یک کارخانه صنعتی، وانمود کرده که قصد راه‌اندازی این کارخانه را دارد و با ارائه این مدارک به بانک اقدام به دریافت وام میلیاردی کرده است.

با این اطلاعات در حالی که تحقیقات برای یافتن ردی از بابک ادامه داشت، ماجرای کلاهبرداری میلیاردی از بانک دیگری در استان آذربایجان غربی به پلیس گزارش شد. 
بررسی این شکایت نیز نشان می‌داد مردی با ارائه مدارک و فاکتورهای جعلی ساخت کارخانه اقدام به دریافت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام کرده و متواری شده است.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد این کلاهبرداری نیز از سوی بابک صورت گرفته است، جست‌وجو برای دستگیری وی ادامه یافت و کارآگاهان با استفاده از اطلاعاتی که مسئولان بانک در اختیارشان قرار داده بودند به سرنخ‌هایی از مرد کلاهبردار دست یافتند.

تحقیقات برای شناسایی محل زندگی او ادامه یافت و کارآگاهان با استفاده از منابع اطلاعاتی و مخبرین موفق شدند مخفیگاه او را شناسایی کنند.

با صدور دستور قضائی از سوی بازپرس پرونده، این محل به محاصره پلیس درآمد و صبح ۲۸ اردیبهشت، ماموران در یک عملیات ضربتی مرد کلاهبردار را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

این مرد وقتی شواهد و مدارک پلیس را پیش روی خود دید با اعتراف به کلاهبرداری میلیاردی از بانک‌ها گفت: مدتی قبل با کمک یکی از دوستانم به نام سعید نقشه این کلاهبرداری‌ها را طراحی کردیم.

سعید در یک شرکت صنعتی مشغول به کار بود و به همین خاطر به راحتی توانست فاکتورها و مدارک مورد نیاز ساخت کارخانه را که قرار بود به بانک ارائه دهیم، جعل کند. 

پس از تهیه این مدارک جعلی من با مراجعه به بانک‌های مورد نظرمان، توانستم در 2 مرحله 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنم و متواری شوم.

سرهنگ رسول خورشیدی‌فر- رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی- با بیان این خبر خاطرنشان کرد: پس از اعترافات متهم، وی با صدور وثیقه روانه زندان شد و تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان او ادامه دارد.

کد خبر 52407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز