مهدیه مصطفایی: جاعل حرفه‌ای پس از آزادی به سراغ یک باند سرقت رفت و با همدستی سارقان، اعمال مجرمانه‌اش را از سر گرفت.

او پس از خرید مدارک و اسناد مسروقه از اعضای این باند، آنها را جعل می‌کرد و با قیمت هنگفتی به فروش می‌رساند. یک ماه قبل زمانی که کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت از انباری در منطقه پامنار قرار گرفتند برای بررسی موضوع عازم محل این محل شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان با اطمینان از اینکه این انبار نگهبان ندارد و با استفاده از تاریکی شب قفل در ورودی را شکسته و پس از سرقت تعدادی زیادی تلویزیون و کابل‌های برق خارجی که در این محل نگهداری می‌شدند پا به فرار گذاشته‌اند.

در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی سارقان ادامه داشت، کارآگاهان در جریان سرقت‌های مشابه‌ دیگری قرار گرفتند که در تمامی آنها انبارهای بزرگ پایتخت هدف دستبرد شبانه قرار گرفته بودند.

وقتی مشخص شد در همه این سرقت‌ها از یک شگرد مشابه استفاده شده است، ماموران دریافتند با یک باند حرفه‌ای مواجه هستند و در ادامه تحقیقات توانستند 2 نفر از اعضای این باند را به نام‌های اسماعیل و محمد شناسایی کنند.

با دستگیری این 2 سارق سابقه‌دار، آنها در بازجویی‌ها به سرقت از انبار منطقه پامنار اعتراف کردند و مدعی شدند تا کنون 12 انبار و خانه مسکونی را با همدستی دیگر اعضای باند مورد دستبرد قرار داده و از این طریق ده‌ها میلیون تومان به جیب زده‌اند.

پس از این اعترافات، کارآگاهان در ادامه تحقیقات مخفیگاه سردسته باند به نام احمد را در یکی از خیابان‌ها پایتخت شناسایی کرده و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

در این شناسایی مشخص شد به جز احمد، 2 سارق سابقه‌دار مغازه نیز که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب پلیس بودند در این محل حضور دارند، با دستور بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه 12 تهران عملیات ضربتی پلیس آغاز و ماموران موفق شدند صبح اول خرداد سردسته باند و 2 سارق تحت تعقیب را به همراه یک جاعل حرفه‌ای به نام طارق دستگیر کنند.

با کشف بیش از 150 مهر جعلی ارگان‌های دولتی و خصوصی، ده‌ها شناسنامه تقلبی و بالغ بر 200 سند مسروقه در این محل، متهمان به اداره پلیس انتقال یافته و تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند.

در این میان طارق که یک جاعل سابقه‌دار است به ماموران گفت: 2 سال قبل وقتی از زندان آزاد شدم اعمال مجرمانه‌ام را از سر گرفته و این بار با باند احمد شروع به همکاری کردم. من با خرید اسناد و مدارکی که اعضای باند در جریان سرقت از انبارها به دست می‌آوردند، محتویات این اسناد را پاک کرده و سپس با نوشتن مشخصات جدید، اسناد جعلی را به مشتریانم می‌فروختم.

سرهنگ غیاثوند- رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت- با بیان این خبر گفت: پس از اظهارات طارق ماموران موفق شدند یکی دیگر از اعضای باند را که مهرهای جعلی را تهیه کرده بود دستگیر کنند.  وی ادامه داد: متهمان تا کنون به سرقت از 12 خانه‌، انبار و مغازه اعتراف کرده و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 52805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز