یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

آزاده مختاری: سارقان مسلح که با حمله به خانه‌ای در شمال تهران، سرقتی میلیاردی را رقم زده بودند، به دام افتادند.

متهمان بعد از اجرای نقشه این سرقت و تقسیم اموال مسروقه هریک به نقطه‌ای از کشور گریختند تا ردزنی آنان برای پلیس ناممکن شود اما سرانجام همگی در محاصره پلیس قرار گرفتند و دستگیر شدند.

نیمه‌شب ۱۱ بهمن سال گذشته، کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی پایتخت در جریان سرقت شبانه از خانه‌ای ویلایی در خیابان زعفرانیه قرار گرفتند و به سرعت عازم محل سرقت شدند. 

مرد صاحبخانه در تشریح ماجرای سرقت به ماموران گفت: به همراه همسر و خدمتکار فیلیپینی‌مان مشغول استراحت بودیم که ناگهان ۳ مرد مسلح از در و پنجره وارد خانه شدند و ما را غافلگیر کردند.

آنها با تهدید اسلحه ما را در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند و پس از بستن دست‌ها و پاهایمان با طناب، مشغول جمع آوری اجناس با ارزش خانه شدند.

سارقان در کمتر از ۴۰ دقیقه با ربودن ۲۰ میلیون تومان پول و ارزهای خارجی و تعدادی چک میلیاردی، پا‌به فرار گذاشتند. پس از فرار آنها با هر زحمتی که بود توانستم دست‌ها و پاهایم را باز کنم و ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

سرقت خودرو برای سرقت از خانه

پس از اظهارات این مرد، بررسی‌های تخصصی برای یافتن سرنخی از سارقان مسلح آغاز شد و کارآگاهان در تحقیق از همسایه‌ها موفق شدند مشخصات و شماره پلاک خودروی سارقان را به دست بیاورند.

آنها در بررسی‌ این مشخصات به مردی رسیدند که مالک خودرو بود اما وی مدعی شد ساعاتی قبل از سرقت از خانه ویلایی، خودرواش از سوی چند مرد ناشناس ربوده شده بود.

در حالی که با پیدا شدن خودروی سارقان در حوالی تهران، کارآگاهان به بن بست تحقیقاتی رسیده بودند، بررسی‌ها در مسیر تازه‌ای ادامه یافت و ماموران با فعال کردن منابع اطلاعاتی خود دریافتند سرقت شبانه از سوی باندی ۵ نفره صورت گرفته که سرکرده آن یکی از توزیع‌کنندگان بزرگ مواد‌مخدر در تهران و شهریار است.

با این سرنخ، مخفیگاه سردسته باند در شهریار شناسایی شد و مرد جوان در یک عملیات ضربتی به دام ماموران پلیس آگاهی افتاد.

وی پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها گفت: یکی از اعضای باند مدتی قبل در همسایگی منزل محل سرقت مشغول به کار بوده و در این مدت حرف‌های زیادی درباره صاحبخانه و ثروت او از همسایه‌ها شنیده بود.

وقتی او ماجرا را با من در میان گذاشت فکر سرقت از خانه ویلایی بدجوری وسوسه‌ام کرد و این بود که نقشه دستبرد مسلحانه را طراحی کردم.

 ما ابتدا رفت‌وآمد اعضای خانواده را زیرنظر گرفتیم و زمانی که همه چیز برای اجرای نقشه آماده شد، با ربودن یک خودرو و تهیه اسلحه دست به این سرقت زدیم. بعد هم برای آنکه شناسایی نشویم اموال مسروقه را تقسیم کرده و هر کدام از اعضای باند به یکی از شهرستان‌های کشور گریختیم.

دستگیری آخرین سارق مسلح درکوره‌پزخانه

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی- معاون جنایی اداره آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال اعترافات سردسته باند، ماموران با هماهنگی قضائی از سوی قاضی توکلی- بازپرس شعبه ۵ دادسرای جنایی تهران- موفق شدند ۳ عضو دیگر باند را نیز دستگیر کنند اما جست و جو برای دستگیری آخرین عضو باند، کارآگاهان را به منطقه‌ای دورافتاده در حوالی کوره‌های آجرپزی یکی از شهرهای غربی کشور کشاند و وی در آنجا به دام افتاد.

کد خبر 51565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز